מחקר חדש חושף ממצאים חדשים אודות חיי המין של האלפקות

צוות של חוקרים ממכללת מאונט הוליוק במסצ'וסטס ומהתוכנית ללימודי גמלים בצפון אמריקה, ערכו מחקר אודות חיי המין של האלפקות והבחינו בממצא מדהים שלא היה ידוע עד כה

Two,lovely,alpacas,in,winter.,south,american,camelid.
אלפקות | צילום: Shutterstock

תשכחו מכל מה שידעתם על סקס של אלפקות, כי מחקר חדש שנערך על ידי צוות חוקרים ממכללת מאונט הוליוק במסצ'וסטס חושף פרטים חדשים שלא היו ידועים עד כה בנוגע לתהליך הרבייה שלהן.

כתבות נוספות

בדרך כלל תהליך ההזרעה אצל מרבית היונקים מתרחש בעומק הנרתיק. הזרע של הזכר צריך לפלס את דרכו דרך צוואר הרחם ולאחר מכן דרך הרחם כדי להגיע לביצית. הפין של יונקים מסויימים, כמו כלבים או סוסים, הפין נכנס עמוק ומגיע קרוב מאוד לצוואר הרחם, כך שהוא יכול לפלוט את הזרע ישר אל תוך הרחם. אבל אצל האלפקות המצב שונה.

לאלפקות הזכרים יש איבר מין ארוך מאוד ודק, המסתיים בקצה סחוס קשיח. מגדלי אלפקות שמו לב שהאלפקות הזכרים דוחקים את איבר המין שלהם עמוק לתוך הנקבות במהלך ההזדווגות. לכן הסברה הרווחת הייתה שההזרעה של האלפקות מתרחשת ישירות ברחם. המחקר החדש, כאמור, מציע הסבר אחר.

Brown,and,light,brown,llama,alpacas,mating,in,ranch,farm
אלפקות | צילום: Shutterstock

החוקרים בדקו אלפקות נקבות מיד לאחר קיום יחסי מין וגילו שאפילו שעה אחת לאחר מכן ישנם שרידי זרע בתוך הביציות של הנקבות. החוקרים מצאו גם סימנים ברורים של חדירת הפין בכל מערכת הרבייה של הנקבות.  "פין האלפקה חודר עד לקצות קרני הרחם" נכתב במחקר. "הוא שוחק את התעלה ושובר כלי דם עדינים. כל מערכת הרבייה הנשית מקיימת אינטראקציה עם הפין ומתפקדת כמו נרתיק".

למרות שזה לא נשמע נעים, כותבי המחקר סבורים שאין הוכחה לכך שההזדווגות מזיקה לנקבות. האלפקות הנקבות צריכות לשתף פעולה ברצון ולאמץ תנוחת שכיבה כדי שהחדירה וההזדווגות יתרחשו, לעיתים במשך שעה. החוקרים מאמינים שהדימום שנגרם מהתהליך עשוי למעשה לעזור לנקבות להיכנס להיריון, אולי על ידי הפעלת תגובה דלקתית קצרת טווח שעוזרת לביצית המופרית להיצמד לדופן הרחם.

אולי יעניין אותך גם: וטרינר בן 66 מואשם בקיום יחסי מין עם סוס פוני

החוקרים מקווים שהמחקר יסייע לחקלאים ומגדלים להבין טוב יותר את תהליך הרבייה של האלפקות ולסייע בגידולן.