המדענים הופתעו: הר געש באנטארקטיקה פולט מדי יום גבישי זהב בשווי 6,000 דולר

מדענים שערכו תצפיות באנטארקטיקה בחיפוש אחר צורות חיים קיצוניות הופתעו לגלות כי הר ארבוס, הר הגעש הפעיל הדרומי ביותר על פני כדור הארץ, פולט כ-80 גרם זהב מדי יום

Mount,erebus,,antarctica.,panoramic,composite.
הר ארבוס, אנטארקטיקה | צילום: Shutterstock

כשאנחנו חושבים על יבשת אנטארקטיקה עולים בעיני רוחנו בעיקר דימויים של שלג, קרח ושממות לבנות עצומות. אך בניגוד לתדמית הקפואה של אנטארקטיקה, ישנם 138 הרי געש שפזורים ברחבי היבשת. 9 מהם פעילים. הר ארבוס, שמתנשא לגובה 3,794 מטרים, נחשב למפורסם שבהם.

ארבוס הוא אחד משלושת הרי הגעש שיוצרים את האי רוס. הוא התגלה בשנת 1841 על ידי חוקר הקוטב ג'יימס קלארק רוס שקרא לו על שמה של אחת משתי אוניות משלחת המחקר.

ההר זכה לתהילה מפוקפקת לאחר שבשנת 1979 התרסק על צלע ההר מטוס אייר ניו זילנד. כל 238 הנוסעים ו-20 אנשי הצוות נהרגו במה שנודע לימים כ-"אסון הר ארבוס".

מדענים שערכו חיפוש אחר צורות חיים קיצוניות ברחבי יבשת אנטארקטיקה, גילו כי הר הגעש שואב בקביעות פלומות של גז וקיטור, ואף פולט במהלך התפרצות געשית סלעים מותכים חלקים (מה שמכונה "פצצות געשיות").

אולי יעניין אותך גם: דלת מסתורית נמצאה ביבשת אנטארקטיקה: "יכול להיות שזו כניסה תת-קרקעית"

אך מה שהפתיע את המדענים יותר מכל הוא העובדה שפרצי הגז מתיזים גם גבישים זעירים של זהב מתכתי. על פי ההערכה הר הגעש פולט כ-80 גרם של זהב ביום, שהם שווי ערך ל-6,000 דולר.

אז אם לא התקבלתם לעבודה בסניף הדואר של אנטרקטיקה, אולי תרצו לנסות את מזלכם באיתור ואיסוף פיסות הזהב המפוזרות בסביבת הר ארבוס.