אחרי פיצוץ הרימון בדירת עבריין: אישום נגד יוסי מוסלי ואנשיו

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום נגד ראש ארגון הפשיעה ושלושה מאנשיו, בגין השלכת רימון רסס לעבר דירתו של עדן חתויל, המשתייך לארגון הפשע של ערן חייא. מוסלי ואנשיו מואשמים בין היתר בקשירת קשר לביצוע פשע, חבלה בכוונה מחמירה. ראיית הזהב: שיחת טלפון בין מוסלי לזורק הרימון

יוסי מוסלי

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד ראש ארגון הפשע יוסי מוסלי בעקבות סכסוך אלים בין ארגון הפשע שלו לארגון הפשע של ערן חייא, במסגרתו זרקו רימון רסס ליד דירתו של עדן חתויל בחולון, המשתייך לארגון של חייא, וניסה לחסל את אחיו של מוסלי. כתב האישום מייחס למוסלי בן ה-47, ושלושה נוספים מאנשיו, עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע פשע, היזק מכוון בחומר נפיץ, ונשיאת נשק.

לפי כתב האישום, הנאשם יוסי מוסלי קיבל ההחלטה לפגוע בבני משפחתו של עדן חתויל, זאת לאחר מעצרו של חתויל והגשת כתב האישום נגדו לפני כחודשיים המייחס לו שותפות בשני אירועים בהם חבורת חייא ניסתה לרצוח את אלי מוסלי, אחד מראשי חבורת מוסלי, באמצעות מטען רב עוצמה.

לשם כך, קשר מוסלי קשר עם שלושת הנאשמים אלירן פיטוסי, אורין נוי ויהונתן יעיש, במסגרתו, ובהנחייתו של מוסלי, הגיעו שני נאשמים לפני כחודש לבניין מגורים בחולון בו מתגוררת משפחתו של חתויל והשליכו רימון רסס למסדרון בקומה השביעית בסמוך לדירה. רימון הרסס התפוצץ בקומה ונגרם נזק רב לבניין ולדירות סמוכות.

ערן חייא
ערן חייא

הראייה המרכזית שהובילה את חוקרי היאחב"ל לכתב האישום היא שיחת טלפון שבה משוחח מוסלי עם אלירן פיטוסי לאחר זריקת הרימון. בין היתר נטען בבקשת המעצר כי מוסלי לא אהב את העובדה שנתפס רכב שקשור לנאשם. ראייה מכרעת נוספת, היא ציטוט של מוסלי, שלפיו אמר לפיטוסי שאם לא היה יכול לצאת לפעולה, היה אומר לו בטלפון ש"הכל בסדר".

מטה להב 433
מטה להב 433 | צילום: משה שי, פלאש 90

מאז ניסיון החיסול של אלי מוסלי, כך מאמינים במשטרה, החלו אנשי ארגון הפשע לרדוף את אנשי חייא ואת הקשורים אליהם. בימים האחרונים נרשמו שוב אירועים שבמשטרה מעריכים שקשורים לסכסוך. כך, תושב הרצליה, המזוהה עם ארגון חייא, נדקר ופונה לבית חולים, וכך גם הלילה כאשר נורו יריות לעבר בניין שבו מתגורר אדם נוסף המזוהה עם אנשיו.

עורכי הדין שחר חצרוני ודורון נוי
עורכי הדין שחר חצרוני ודורון נוי

כתב האישום הזה הוא עוד נדבך בסכסוך, אבל ספק רק אם הוא יצליח להרגיע את הנעשה בשטח. עורכי הדין שחר חצרוני ודורון נוי, המייצגים את מוסלי, מסרו: "למרשנו אין כל קשר לאירוע, אנחנו נקבל את חומר החקירה ואנחנו מאמינים שלאחר לימוד וטיעון בבית המשפט הוא ישתחרר בחזרה לביתו".