בניגוד להחלטת שבתאי: בן גביר מעכב כניסת מפקד מרחב שפלה לתפקיד

תת-ניצב יורם ברינה נבחר ע"י המפכ"ל היוצא שבתאי לתפקיד מפקד מרחב שפלה, בניגוד לדעתו של מפקד מחוז המרכז, אלא שהדיון הסוער הגיע גם לשר לביטחון לאומי, שהחליט לבחון מחדש את הנושא ועד כה לא חתם על המינוי. בסביבת השר אמרו כי ברצונו לבדוק את המינויים "הבעייתיים" ו"לא להיות חותמת גומי"

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר שנבחר לתפקיד על ידי המפכ"ל קובי שבתאי בסבב המינויים האחרון, לחדשות 13 נודע היום (ראשון) כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מעכב את כניסתו לתפקיד של תת-ניצב יורם ברינה, מפקד מרחב שפלה המיועד של המשטרה, בעקבות חילוקי דעות בצמרת הארגון.

ההחלטה של שבתאי על מינויו של ברינה התקבלה בניגוד לעמדתו של מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון, שתחתיו נמצא מרחב שפלה. הדיון הסוער על המינוי הגיע עד לבן גביר, שהחליט לבחון את הנושא פעם נוספת, ובינתיים השהה את ההחלטה.

לאחר קבלת ההחלטה, בסביבתו של השר לביטחון לאומי אמרו כי הוא קיבל מידע על אודות סבב המינויים האחרון במשטרה, וכי כעת ברצונו "לבדוק את המינויים 'הבעיתיים', ולא להיות חותמת גומי".

המפכ"ל קובי שבתאי
המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

יש לציין כי ברוב המקרים, ההחלטה על מינויים של קצינים בכירים במשטרה מתקבלת בשיתוף פעולה מלא ועל דעתו מפקד המחוז הרלוונטי. לשר בן גביר נודע כי ברינה לא היה המועמד המועדף על מפקד המחוז, וגם לא המועמד השני, וכי הוא מונה רק לאחר הכרעתו של שבתאי.

ממשטרת ישראל נמסר: "מבלי להתייחס לתוכן הכתבה, לא נותר לנו אלא להצר על האופן בו מודלף מידע לכלי התקשורת מישיבות סגורות במטרה לקדם אינטרסים זרים תוך פגיעה קשה בארגון ובמשרתים בו".