"תיעד עשרות נשים": קצין בכיר במשטרה מואשם בעבירות מין

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום כנגד רב-פקד אורן בן משה, מפקד יחידת "הונאה מרכז" לשעבר במשטרה, לאחר שתיעד עשרות נשים עירומות בעת שהן עושות שימוש בתאי השירותים ביחידה. הוא מואשם בעבירות של מעשה מגונה, פגיעה בפרטיות, שימוש לרעה בכוח המשרה, הטרדה מינית והתנכלות, ושיבוש מהלכי משפט

זמן צפייה: 01:50

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום כנגד רב-פקד אורן בן משה, מפקד יחידת "הונאה מרכז" לשעבר במשטרת ישראל, לאחר שתיעד עשרות נשים עירומות בעת שהן עושות שימוש בתאי השירותים ביחידה. כתב האישום מייחס לו עבירות של מעשה מגונה, פגיעה בפרטיות, שימוש לרעה בכוח המשרה, הטרדה מינית והתנכלות, ושיבוש מהלכי משפט.

מכתב האישום שהגישה עו"ד נטלי חגי עולה כי במספר רב של הזדמנויות תיעד בן משה בסתר, באמצעות אמצעי תיעוד ומעקב משטרתי שהתקין, עשרות נשים בעירום, בעודן עושות את צרכיהן. בהמשך, לאור תקלה במכשיר שהתקין, ביקש בן משה מנציגי המשטרה מכשיר תיעוד נוסף, בטענה שהוא זקוק לו לטובת חקירה מתנהלת, והתקינו בתא השירותים. בן משה נטל את מכשירי התיעוד מהתא בתדירות יומית והוריד את הסרטונים למחשב שלו.

בנוסף, נהג בן משה להיכנס לתאי השירותים ולצלם בחשאי באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו נשים שונות בעודן מתפנות בשירותים. כך למשל, כאשר ניגשה אחת השוטרות אל התא, נכנס בן משה לתא הסמוך וצילם אותה באמצעות הטלפון הנייד שלו מבעד לחוצץ שבין התאים. לאחר שהשוטרת הבחינה בזוג ידיים מבעד לחוצץ ויצאה נסערת מהשירותים, ניגשה אל בן משה ותיארה בפניו את שקרה. בן משה הרגיע את השוטרת והבטיח לה כי ידווח על שקרה, תוך שהורה לה שלא לשוחח על האירוע עם אנשים אחרים.

משרדי מח"ש
משרדי מח"ש | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בהמשך, לאחר שסיימה אחת השוטרות להתפנות, נחשף בפניה אחד ממכשירי התיעוד. השוטרת נכנסה למשרדו של בן משה, יחד עם שוטרת אחרת, מסרה לו את המכשיר ועדכנה אותו בעניין. בן משה הורה לשוטרות שלא לדבר על חשיפת המכשיר ואמר כי יטפל באירוע. מיד לאחר מכן ניגש בן משה לשוטרות פעם נוספת ואמר להן בכזב כי עדכן את המחלקה לחקירות שוטרים ושאלו שולחים חוקר ליחידה. לאחר מכן כאשר נשאל על ידי אחת השוטרות לגבי החקירה, פירט בפניה בכזב פעולות חקירה שלכאורה מבוצעות על ידי מח"ש ביחידה, והורה לה שלא לדבר על חשיפת המכשיר.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה כל התנהלות חריגה שלא עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות וערכי הארגון. עם קבלת חומרי החקירה, הוחלט תחילה להוציא הקצין לחופשה כפויה, ובהמשך להשעותו. לאחר הגשת כתב האישום, נשוב ונשקול פיטוריו של הקצין".

המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים
המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

עם חשיפת הפרשה בתחילת השנה שעברה, אחת המתלוננות סיפרה לחדשות 13: "אורן היה מפקד מאוד מוערך ונערץ, אנחנו כולנו שמנו את מבטחינו בו. הוא חדר לפרטיות של כל אחת ואחת מאיתנו בצורה הכי אינטימית וקשה שיש. אנחנו מזועזעות ומסרבות להאמין שזה מה שהוא עשה לאורך - אולוהים יודע כמה - זמן וללא ספק ייקח עוד זמן רב להשתקם מזה".