אולמרט נגד בן גביר: "מבחינתו החטופים יכולים להירקב במנהרות"

פרסום ראשון: לאחר שהשר לביטחון לאומי הגיש בחודש פברואר תביעת לשון הרע נגד ראש הממשלה לשעבר, בעקבות ריאיון שהעניק לתקשורת הטורקית, אולמרט הגיש את כתב ההגנה שלו ותקף: "בן גביר קיצוני ואלים, אין לו שם טוב. הוא עדיין מחזיק בתורת כהנא, מנסה להפיץ אותה ולהשליט אותה על המדינה כולה"

איתמר בן גביר ואהוד אולמרט
איתמר בן גביר ואהוד אולמרט | צילום: יונתן זינדל, אבשלום ששוני, פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר שבחודש פברואר הגיש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תביעת לשון הרע נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, היום (חמישי) הגיש אולמרט את כתב ההגנה שלו לבית המשפט. רה"מ לשעבר כתב: "מבחינת בן גביר, החטופים יכולים להירקב עד מוות במנהרות, ולספוג התעללויות מחרידות, ובלבד שנשתלט על כל 'ארץ ישראל'. את התביעה הגיש בן גביר לאחר שאולמרט טען בתקשורת הטורקית בשנה שעבר, שהשר ואנשיו הם "שוחטים, הורגים, רוצחים, ומחבלים".

לטענתו של אולמרט, בן גביר "תלמידו המצטיין של מאיר כהנא, מייסד תנועת 'כך', אשר הוצאה אל מחוץ לחוק בישראל – וכי על ברכיו של הרוצח הוא ישב, ומדדיו הוא ינק את תורתם הגזענית והפשיסטית". עוד כתב: "אף שבן גביר התבגר והחכים-קמעא, ושאף שהוא מציג עצמו ברבים כאדם שקול ורציני, הפועל למען תושבי מדינת ישראל, ואפילו הואיל להסיר את תמונתו של הרוצח, שהייתה תלויה לתפארת בסלון ביתו, למעשה, הוא עודנו מחזיק בתורת כהנא, מנסה להפיץ אותה ולהשליט אותה, או שכמותה, על מדינת ישראל כולה".

בנוסף, טען אולמרט בכתב ההגנה כי "בן גביר אינו נהנה משם טוב, לא במדינת ישראל ולא מחוצה לה. להיפך: הוא ידוע כאדם קיצוני ואלים, בעל דעות קיצוניות ואלימות, הדוגלות בתורתם של הרב מאיר כהנא ושל הרוצח, ברוך גולדשטיין".

רכבו של בן גביר, אחרי שהתהפך ברמלה
רכבו של בן גביר, אחרי שהתהפך ברמלה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

עוד בכתב ההגנה של רה"מ לשעבר, המיוצג על ידי עורך הדין אמיר טיטונוביץ, נכתב כי "למרות עבירות התנועה הרבות בהן הוא נתפס בעבר, ממשיך בן גביר להורות לנהגו לחצות צמתים במהירות רבה, ובעת שהאור ברמזור אדום. הנה, ימים ספורים לפני הגשת כתב ההגנה, גרמה הוראתו זו של בן גביר לכך שכלי הרכב בו הוא נסע חצה צומת, באופן האמור, התנגש בכלי רכב אחר שחצה את הצומת, התנגש בעמוד והתהפך. מספר אנשים תמימים נחבלו מכך. בן גביר עצמו יצא מן התאונה, שאירעה באשמתו, בפציעה קלה בלבד".