"זה או רפיח - או החטופים": מפגינים חסמו את נתיבי איילון

מפגינים ומפגינות ממחאת הנשים, בהם בני משפחות חטופים, חסמו את נתיבי איילון בשני הכיוונים באזור מחלף לה-גווארדיה. המוחים נשאו שלטים וקראו להגיע לעסקה באופן מיידי: "כניסה לרפיח - ויתור על החטופים. לא להיכנע לקיצוניים"

זמן צפייה: 00:17

מפגינים ומפגינות ממחאת הנשים למען שחרור החטופים, בהם בני משפחות, חסמו הבוקר (חמישי) את נתיבי איילון לדרום ולצפון, באזור מחלף לה-גווארדיה. המפגינים נושאים שלטים וקוראים, בין היתר: "זה או רפיח - או החטופים".

‎בין המשפחות המשתתפות: יהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד כהן; אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר; יפעת קלדרון, בת דודתו של החטוף עופר קלדרון; שי מוזס, אחיינו של החטוף גדי מוזס וזהירו, אחיינו של החטוף אברהם מונדר.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404050817' autoplay='0' credit=' אביב אטלס' desc='החסימות באייילון: תיעוד מרחפן' poster='' kid='1_xgjr3wi9' duration='24']

ממחאת הנשים נמסר: "כניסה לרפיח משמעותה ויתור על חיי החטופים. אחרי שהבטיחו לנו במשך חצי שנה שרק הלחימה תחזיר את החטופים - כולנו מבינות היום שהדרך היחידה להציל את מי שאפשר עוד להציל היא אך ורק בעסקה. אנחנו קוראות מכאן לראש הממשלה ולקבינט: אל תיכנעו ללחץ של קיצוניים שמשתמשים בחטופים כתירוץ להמשיך לחרחר מלחמה. זה הזמן לבחור בחיים. מי שהפקיר - חייב להחזיר. עסקה עכשיו".

מפגינים ומפגינות למען החטופים חוסמים את איילון לשני הכיוונים
מפגינים ומפגינות למען החטופים חוסמים את איילון לשני הכיוונים | צילום: מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים
מפגינים ומפגינות למען החטופים חוסמים את איילון לשני הכיוונים
מפגינים ומפגינות למען החטופים חוסמים את איילון לשני הכיוונים | צילום: מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים

‎כמו כן, מוקדם יותר הבוקר הציבו פעילות מחאת הנשים תמונות ענק של חטופות הנמצאות בשבי המאס מול מעון ראש הממשלה בירושלים - בקריאה: "תסתכל להן בעיניים. העיניים עליך. עסקה עכשיו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404050827' autoplay='0' credit='' desc='כלתו של החטוף יורם מצגר בריאיון אחרי החסימות' poster='' kid='1_fkrr888i' duration='156']

כלתו של החטוף יורם מצגר, אילה מצגר, אמרה בריאיון לחדשות 13: "שיבשנו את התנועה באיילון לכרבע שעה, ואנחנו נמשיך לשבש עד שכל החטופים יהיו בבית. אין שום סיבה שימותו עוד חטופים ועוד חיילים בשביל פעולה לפרק עוד שלושה או ארבעה גדודי חמאס. היה אפשר לעשות את זה לפני 15 שנה, ואפשר גם לעשות את זה אחר כך - ולא עכשיו על חשבון חיים של אנשים".