רגב: "12 אבוקות זיכרון בעוטף, המשואות יודלקו בקבוצות"

12 המשואות יודלקו בקבוצות ולא על-ידי משיאים יחידם, אבוקות זיכרון יודלקו בעוטף, כל החלקים ישונו וחלקם יבוטלו: לקראת יום העצמאות ה-76, בצל המלחמה, הודיעה השרב מירי רגב על השינויים באירוע: "לא יהיו חגיגות כבכל שנה, אך הדגל יורם לראש התורן". הטקס יצולם מראש - וללא קהל

זמן צפייה: 03:11

לקראת יום העצמאות ה-75, כינסה היום (חמישי) השרה מירי רגב מסיבת עיתונאים שבה מסרה הצהרה בנוגע להיערכות לקראת טקס הדלקת המשואות. היא אמרה כי היא "משוחחת עם משפחות החטופים יום-יום. כפי שהבטחתי להם, אני אומרת גם כעת - אנחנו עושים הכול כדי להחזיר אותם הביתה".

"קשה לנו לחגוג במציאות שבה 133 חטופים עדיין בשבי חמאס", המשיכה רגב. "לא יהיו חגיגות כבכל שנה, אבל עדיין נציין את יום העצמאות ונוקיר את אזרחינו. טקס הדלקת המשואות מורכב מהזיכרון, המשיאים, הטקס והחלק האמנותי. כל החלקים ישונו, חלקם יבוטל".

השרה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: יונתן שאול, פלאש 90

בנוגע לפרק הזיכרון, אמרה רגב כי "זאת הפעם הראשונה שהטקס יוצא מחוץ להר הרצל. אנחנו מרחיבים אותו ומקיימים אותו ברחבי עוטף עזה והסביבה, וחוזרים לאתרים שבהם התרחשה מתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר - ברחבי העוטף ובסביבותיו, בערים, בקיבוצים ובאתרי המסיבות. ראשי המועצות והקהילות הם אלה שהחליטו על מיקום הדלקת האבוקה וזהות המשיאים".

על החלק הטקסי אמרה השרה: "נכון, היה אסון כבד. זה מחדל נוראי שצריך לבדוק אותו ויישאלו כל השאלות כשתקום ועדת החקירה, אבל יש לנו במה להתגאות ולכן לא יעלה על הדעת לא לחגוג את עצמאותנו. הדגל יורם לראש התורן".

לפי רגב, החלק האמנותי "יותאם לרוח התקופה". הטקס יצולם מראש ויתקיים ללא קהל.