אילן עלה מארגנטינה כדי להתגייס, דניאל תרם מח עצם והציל חיים

סמל אילן כהן, חייל בודד מארגנטינה, עלה לארץ כדי להתגייס עם פרוץ מאורעות 7 באוקטובר. סמל דניאל חמו תרם מח עצם - והציל את חייה של אישה בת 60: "הוא נפל, אך חייו ימשיכו להתקיים" קרוביו של סרן רועי בית יעקב, שלמד במכינת עלי: "בחור צנוע, ילד של בית ומשפחה"

זמן צפייה: 04:24

שעות אחרי היוודע דבר מותם של חמשת לוחמי צה"ל כתוצאה מירי בשוגג של טנקים בג'באליה שבצפון הרצועה אמש (רביעי) - בצה"ל נמשך תחקיר האירוע הקשה. ההרוגים כולם מגדוד 202 של הצנחנים: סרן רועי בית יעקב, בן 22, מעלי; סמ"ר גילעד אריה בוים, בן 22, מקרני שומרון; סמל דניאל חמו, בן 20 מטבריה; סמל אילן כהן, בן 20 מכרמיאל; וסמ"ר בצלאל דוד שעשוע, בן 21 מתל אביב.

מממצאים ראשוניים של התחקיר בצה"ל עולה כי סמוך ל-19:00 אתמול לוחמי שריון משני טנקים צה"ליים זיהו ככל הנראה קנה של נשק יוצא ממבנה שהיו בקרבתו. כוח הטנקים חשד שמדובר במבנה עם מחבלים וירה שני פגזים – מבלי שידע שבתוכו נמצאת מפקדת השטח של סגן מפקד גדוד 202.

סמל אילן כהן
סמל אילן כהן

סמל אילן כהן, חייל בודד מארגנטינה, עלה לארץ כדי להתגייס עם פרוץ מאורעות 7 באוקטובר. סמל דניאל חמו תרם מח עצם ימים לפני המלחמה - והציל את חייה של אישה בת 60. מהקהילה היהודית בארגנטינה נמסר כי "הקהילה היהודית אבלה ודואבת על נפילתו של סמל אילן כהן הי"ד, חייל בודד, שנפל בקרבות בדרום רצועת בעזה. אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחתו, ושולחים תנחומים להוריו דוד ואדריאנה".

הרב אליהו המרה, רב קהילת 'אמיה', ארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה, הוסיף: "קיבלנו הערב בצער רב את הבשורה המזעזעת על נפילתו של רב"ט אילן כהן חייל בודד מארגנטינה, שנהרג בלחימה בעזה. אנו מלווים את משפחתו בשעה קשה זו, ושולחים תנחומים להוריו דוד ואדריאנה".

סמל דניאל חמו
סמל דניאל חמו

סמל דניאל חמו תרם מח עצם לאישה בשנות ה-60 לחייה - ימים לפני פרוץ המלחמה - והציל את חייה. מעמותת "עזר מציון" נמסר: "העמותה בוכה וכואבת את נפילתו של סמל דניאל חמו הי"ד בקרב בצפון רצועת עזה. דניאל זכה להציל חיים לא רק בשדה הקרב. בחודש אוקטובר האחרון זכה לתרום מח עצם ולהציל את חייה של אישה שנזקקה להשתלה. מספר ימים לפני פרוץ המלחמה דניאל קיבל טלפון מעמותת עזר מציון בו נאמר לו כי נמצא מתאים לתרומת מח עצם לאישה בשנות ה-60 לחייה שזקוקה בדחיפות להשתלה שתציל את חייה. דניאל, שהצטרף למאגר מח העצם בעת הגיוס לצה"ל לפני כשנה, נמצא כתורם יחיד המתאים להצלתה בהתאמה של 100%.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405161216' autoplay='0' credit='עמותת "עזר מציון"' desc='סמל דניאל חמו ז"ל תרם מח עצם והציל חיים' poster='' kid='1_n5pdam46' duration='44']

"דניאל נרתם למשימת הצלת החיים והחל עקב הדחיפות בהליך מזורז של בדיקות לקראת ההשתלה. ב-7/10 היה אמור להתחיל בהליך ההכנה לתרומה. עם פרוץ המלחמ,  בבוקר שמחת תורה, דניאל לחם בשדה הקרב בשדרות, בבארי ובמתחם המסיבה ברעים. דניאל המשיך בלחימה, וההשתלה שהייתה אמורה להתקיים מספר ימים לאחר מכן - נדחתה. עקב הדחיפות והחשש לחייה של החולה נעשה בעמותה מאמץ כנגד השעון לפעול לשחרורו של החייל לביצוע התרומה. בעמותה הצליחו ליצור קשר עם מפקדיו בשטח, שהבינו את החשיבות העצומה בהצלת חיים ושחררו את דניאל לשם התרומה. בסופו של דבר, ב-26/10 דניאל הגיע לבית אורנית של עזר מציון ותרם מח עצם עבור אישה שלא הכיר".

סמל דניאל חמו ז"ל בעת שתרם מח עצם
סמל דניאל חמו ז"ל בעת שתרם מח עצם | צילום: עמותת "עזר מציון"

מנהלת מאגר מח העצם הלאומי, ד"ר ברכה זיסר, מסרה: גם כשדניאל נלחם בשדה הקרב- הוא לא וויתר על הזכות להציל חיים שהגיעה לפתחו. בתוך עומס הלחימה, כשפנינו למפקדים שלו- הם הבינו מיד את המשמעות הגדולה של מעשה התרומה- והתהליך יצא לדרך. נציגי העמותה הגיעו לשטח אל דניאל כדי להסביר לו על ההליך וללוות אותו בפן הרפואי. מאוחר יותר הוא הגיע אלינו למרכז האיסוף בפתח תקווה, פגשנו בחור חייכן, מלא בטוב, ששמח להיטיב עם הזולת. דניאל הי"ד נפל בקרב, אך חייו ימשיכו להתקיים אצל האישה שהציל".

סמ"ר גילעד אריה בוים
סמ"ר גילעד אריה בוים
סמ"ר בצלאל דוד שעשוע
סמ"ר בצלאל דוד שעשוע
סרן רועי בית יעקב
סרן רועי בית יעקב

סרן רועי בית יעקב, שהיה תלמיד במכינת עלי, הוא הנופל ה-21 משורותיה מאז שהחלה המלחמה. מהמועצה האזורית בנימין נמסר כי "בקרבות הגבורה בעזה נפל הקצין רועי בית יעקב הי"ד, תושב היישוב עלי, בנם של הדס ואבידן, יו"ר היישוב. רועי, בוגר המכינה בעלי והוא הנופל ה-21 שלה במלחמה. מועצת בנימין מחבקת בשעה קשה זו את המשפחה היקרה, ויחד עם קהילת עלי תסייע לה בכל שיידרש".

ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ הוסיף: "כאב עצום למשפחה, ליישוב עלי שתושביו ובוגריו בחוד החנית של המלחמה, ולבנימין כולה. כמה צער כרוך בתקומת עם ישראל בארצו. כמה גיבורים יש לנו שמחרפים את נפשם כדי שאנחנו ננצח ונחיה כאן בארץ ישראל בשקט ובביטחון. בזכותם אנחנו ננצח". רועי הותיר אחריו את הוריו, אבידן והדס, ואת אחיו שחר, יונתן, איתן, יערה, יובל, נעמה וענבל. קרוביו סיפרו: "בחור צנוע, מכוון מטרה למה שחשוב לו. בעל חוש הומור עדין, עם ציניות פשוטה. ילד של בית ומשפחה".

בפוסט שפרסם רק לפני יומיים אבידן בית יעקב, אביו של סרן רועי, צורפו דברים שאמר בנאום שנשא במסגרת טקס יום הזיכרון בהתנחלות עלי. "מסירות הנפש של חיילנו מקדשת אותם. קדושה נוראה, קדושה עליונה", אמר אבידן בטקס, והוסיף בנוגע לנופלי עלי: "כבד הוא המשא, לעיתים בלתי נסבל, לעיתים נראה שאין בכוחנו לשאת אותו - אך הארון הרי נושא את נושאיו. ובעצם אתם הנופלים הם אלה שנושאים אותנו". הלווייתו של סרן רועי בית יעקב תתקיים היום ב-15:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.