פיגוע בשומרון: פצוע קל מדקירה ביצהר, מצוד אחר המחבל

איש קבע בצה"ל נפצע קל מדקירה סמוך לצומת יצהר. כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר המחבל, שנמלט רגלית - ונעצר בתום מרדף שנמשך שלוש שעות. הפצוע הגיע עצמאית לחטיבה המרחבית שומרון - ופונה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה

זמן צפייה: 00:18

פיגוע בשומרון: איש קבע בצה"ל נפצע הבוקר (חמישי) מדקירה סמוך לצומת יצהר. מצבו בינוני. כוחות הביטחון פתחו בסריקות אחר המחבל, שנמלט רגלית - ונעצר בכפר הפלסטיני עוורתא הסמוך לשכם, לאחר מרדף של שלוש שעות.

הפצוע הגיע עצמאית לחטיבה המרחבית שומרון - ופונה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. מצבו הוגדר תחילה בינוני, אך לאחר מכן עדכן ד"ר יוסי שעיה, סגן מנהל חדר המיון בבית החולים, כי מצבו השתפר ומוגדר קל.

בלילה בוצע ניסיון פיגוע סמוך לתחנת משטרת שלם במזרח ירושלים, כשמחבל שלף סכין וניסה לדקור לוחמי מג"ב במקום. מהמשטרה נמסר כי החשוד נוטרל בירי על-ידי השוטרים לפני שהצליח לדקור אותם. אין נפגעים בקרב הכוחות. כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה, והסכין שעמה החשוד ניסה לבצע את הפיגוע נתפסה.

במשטרה אמרו כי "חקירת הפיגוע הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים", וכי מחקירה ראשונית עלה כי הוא ניסה לבצע את הפיגוע לבדו. "כמו כן", נמסר, "הפעולות לבירור זהותו של המחבל נמשכות במשטרת מחוז ירושלים. מפקד מחוז ירושלים שיבח את פעילותם של השוטרים משלב ההחשדה ועד שלב נטרול המחבל, וציין את הדריכות, המקצועיות והחתירה למגע".