סמ"ר אריאל צים, לוחם נח"ל בן 20 ממודיעין, נפל בקרב בזייתון

הותר לפרסום: סמל-ראשון אריאל צים, לוחם בגדוד 931, נפל אתמול בקרב בשכונת זייתון שבצפון הרצועה. באירוע נהרגו עוד ארבעה לוחמים בהיתקלות עם מחבלים. דובר צה"ל: "תוקפים מטרות בג'באלייה ונלחמים גם באזורים שבהם חמאס מנסה להשתקם". לדבריו, אותרה "מנהרה משמעותית" בשכונת זייתון, שדרכה תכנן חמאס לבצע פיגוע

זמן צפייה: 06:17

דובר צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום את שמו של לוחם נוסף מגדוד 931 של חטיבת הנח"ל שנפל אתמול בקרב בשכונת זייתון שבצפון רצועת עזה: סמל-ראשון אריאל צים, בן 20 ממודיעין. בסך הכל נהרגו חמישה לוחמים מאותו הגדוד בתקרית.

יעקב, אחיו, אמר בכאב: "אריאל, אחי הקטן, האהוב, אני לא מאמין שכאן הסיפור שלך נגמר. שלושה ימים לפני יום הזיכרון, 217 ימים לתוך המלחמה הארורה הזאת, חודשים על חודשים שבהם כל שיחה הכי קטנה איתך אני מסיים ב-'תשמור על עצמך' ו-'בלי שטויות שם'. אחרי מספיק זמן מתחילים להאמין שהכל באמת יהיה בסדר. שאם שרדת את התמרון הראשון והשני, ועוד קו שוחק ועוד אימון, וכל פעם חזרת הביתה בריא ושלם קצת יותר עייף מהפעם הקודמת אבל עדיין אתה, אז שום דבר כבר לא יקרה לך. אבל המלחמה הזאת מסרבת להיגמר, ועכשיו אנחנו שילמנו את המחיר הכי גדול שיש. תישאר לעד בן 20; אריה ג'ינג'י, בלתי עציר, שנלחם עד הסוף".

סמל יוסף דסה, סמל איתי לבני, סמל ארמיאס מקוריאו, סמל דניאל לוי
סמל יוסף דסה, סמל איתי לבני, סמל ארמיאס מקוריאו, סמל דניאל לוי | צילום: דובר צה"ל

אתמול פורסמו שמותיהם של ארבעת הלוחמים הנוספים שנפלו בקרב: סמל איתי לבני, בן 19 מרמת השרון; סמל ארמיאס מקוריאו, בן 19 מבאר שבע; סמל יוסף דסה, בן 19 מקריית ביאליק וסמל דניאל לוי, בן 19 מקריית מוצקין. הארבעה נהרגו מפיצוץ מטען חבלה. הכוח היה בדרכו לטהר בית ספר שנכבש בידי מחבלי חמאס, כשלפתע, בזמן שהיו בסמטה - התפוצץ מטען חבלה. קצין ולוחם נוסף מאותו הגדוד נפצעו קשה בתקרית.

מתחילת המלחמה נפלו 620 חללי צה"ל, בהם 272 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז החל התמרון הקרקעי. אלה שמותיהם וסיפוריהם.

לוחמי צוות הקרב של הנח"ל בעזה
לוחמי צוות הקרב של הנח"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר הערב כי הצבא תוקף מטרות בג'באלייה ונלחם בכל רחבי רצועת עזה - "גם באזורים שבהם חמאס מנסה להשתקם". לדבריו, אותרה "מנהרה משמעותית" בשכונת זייתון, שדרכה תכנן חמאס לבצע פיגוע. הוא הוסיף כי בשבוע החולף "הותקפו כ-120 יעדי חיזבאללה בדרום לבנון".