הוחמרה אזהרת המסע למאלמו: "חשש מפגיעה בישראלים"

במל"ל החליטו להחמיר את אזהרת המסע לקראת האירוויזיון, שייערך בין 7 ל-11 במאי, מרמה 2 (איום מזדמן) לרמה 3 (איום בינוני), וקראו לישראלים שמתכננים להגיע לאירוע לשקול את הנסיעה: "קיים חשש מבוסס שגורמי טרור ינצלו את המחאות והאווירה האנטי-ישראלית על מנת לפגוע בישראלים שיגיעו לאירוויזיון"

זמן צפייה: 03:06

כשבוע לפני האירוויזיון בשוודיה, שייערך בין 7 ל-11 במאי, המטה לביטחון לאומי (מל"ל) הודיע היום (חמישי) על החמרת אזהרת המסע לעיר מאלמו שבדרום המדינה - והדגיש כי "קיים חשש מבוסס שגורמי טרור ינצלו את המחאות והאווירה האנטי-ישראלית על מנת לפגוע בישראלים שיגיעו לאירוויזיון". בשל כך, הוסיפו במל"ל, הוחמרה אזהרת המסע למאלמו - אם כי ללא שינוי באזהרה בנוגע לכלל שוודיה, מרמה 2 (איום מזדמן) לרמה 3 (איום בינוני).

במל"ל אמרו עוד כי "מאלמו מוכרת כמוקד למחאות אנטי-ישראליות", וכי בעיר קיים "ריכוז גבוה של מהגרים מסוריה, לבנון, עיראק ואיראן. מחאות אלו מתרחשות על בסיס שבועי וכוללות לעתים התלהמות, קריאות לפגוע ביהודים, ישראלים, שריפת דגלי ישראל ועוד. יצוין כי ב-7 באוקטובר יצאו גורמים אנטי-ישראלים במאלמו בגילויי שמחה על הטבח שחמאס ביצע בישראל.

הפגנה פרו-פלסטינית באירופה
הפגנה פרו-פלסטינית באירופה

ברקע, לצד המחאות במאלמו, בחודשים האחרונים התגברו קריאות של גורמי ג'יהאד עולמי ואיסלאם רדיקלי לבצע פיגועים נגד יעדים מערביים, כולל איומים ממוקדים נגד ישראלים ויהודים בעולם, תוך מתן דגש לאירועים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה. בהקשר זה, יוזכר, כי לאחרונה, ב-19 במרץ, פורסם על מעצרם של שני פעילי דאעש שתכננו לבצע פיגוע בפרלמנט השוודי.

"השלטונות השוודים הגבירו את אמצעי האבטחה במאלמו, אך יצוין, כי בניגוד למשלחת הישראלית לתחרות - המבקרים הישראלים אינם זוכים לאבטחה ייעודית".

עדן גולן בחזרה ראשונה במאלמו
עדן גולן בחזרה ראשונה במאלמו

במל"ל ממליצים לישראלים שצפויים להגיע לעיר "לשקול את חיוניות הנסיעה. אזהרת המסע תהיה מתוחמת לתקופת אירועי האירוויזיון ובכפוף להערכת מצב. כמו כן, המבקרים בעיר מתבקשים להוריד את יישומון פיקוד העורף, על מנת שיכולו להתעדכן בהודעות מטעם המל"ל במהירות ובזמן אמת בהינתן אירוע.

בעלי אייפון יכולים להוריד את אפליקציית פיקוד העורף בקישור הזה, ומשתמשי אנדרואיד יכולים להוריד אותה כאן. כמו כן, ניתן להתעדכן באתר המטה לביטחון לאומי בכלל אזהרות המסע,

לשאלות ותשובות ניתן לפנות למטה לביטחון לאומי בטלפון 02-6667475.