אזרח נהרג מפגיעת נ"ט בגליל המערבי, 5 לוחמים נפצעו בינוני-קל

הותר לפרסום: אזרח נהרג מפגיעת טיל נ"ט שנורה מלבנון לקיבוץ אדמית. בתקרית נפצעו 5 חיילים באורח בינוני-קל. צה"ל תקף בתגובה מטרות חיזבאללה בדרום המדינה. בתוך כך, בלון תצפית השייך לצה"ל הופל ונחת בשטח לבנון, אין חשש לדליפת מידע

זמן צפייה: 01:35

דובר צה"ל התיר לפרסום הערב (שלישי) כי אזרח נהרג עקב פגיעת טילי נ"ט במרחב אדמית שבגליל המערבי. כמו כן, עקב השיגורים חייל צה"ל נפצע באורח בינוני וארבעה חיילים נוספים נפצעו באורח קל. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

בירי טילי הנ"ט לגליל המערבי, שוגרו טילים גם לעבר מרחב ערב אל-עראמשה. דובר צה"ל עדכן כי כתוצאה משיגורים אלו, בלון תצפית של צה"ל נפגע ונפל בשטח לבנון - אך אין חשש לדליפת מידע. בנוסף, זוהו כ-10 שיגורים לעבר צפון רמת הגולן, והם נפלו בשטחים פתוחים סמוך למג'דל שמס. אין נזק או נפגעים עקב הירי. כמו כן, דווח כי טיל נ"ט נורה לעבר מושב אביבים שבגליל העליון - אך לא נודע על נזק.

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי ארבעה לוחמי צה"ל נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון ובדרום רצועת עזה, בשתי תקריות בהן נפצעו בנוסף 9 לוחמים באורח קל ובינוני.

בלון התצפית שנפל בדרום לבנון
בלון התצפית שנפל בדרום לבנון
בלון התצפית שנפל בדרום לבנון
בלון התצפית שנפל בדרום לבנון

בתוך כך, מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב ובכפר כילא שבדרום לבנון. עוד לפני כן, נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר חיסל מחבל חיזבאללה, ששהה בסמוך למבנה צבאי של הארגון במרחב מיס אל ג'בל בדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים אל ח'ריבה, חלתא ויארון שבדרום לבנון.

סמ"ר חיים סבח
סמ"ר חיים סבח | צילום: דובר צה"ל

השבוע הותר לפרסום כי סמל-ראשון חיים סבח, בן 20 מחולון, לוחם בגדוד 869, עוצבת הגליל (91), נפל מפגיעת פצמ"ר בגבול הצפון. בתקרית באצבע הגליל נפצע לוחם נוסף באורח קל מרסיסים. לפני כשבוע, שני ישראלים נפצעו באורח אנוש מפגיעת כטב"ם באזור מטולה, לאחר שחיזבאללה קיבל אחריות על ירי של שני כטב"מי נפץ, שאחד מהם יורט והשני התפוצץ.