על אף שרובם לא התבקשו: כ-800 אלף פלסטינים התפנו מרפיח

פרסום ראשון: למרבה הפתעת מערכת הביטחון, כמעט מיליון אזרחים עזבו את העיר הדרומית ברצועת עזה, על אף שצה"ל לא קרא לשכונות מרכז העיר והמערב להתפנות. הקבינט יחליט בימים הקרובים האם להרחיב את הפעולה למרכז העיר

זמן צפייה: 01:02

פרסום ראשון: לידי חדשות 13 הגיע הערב (חמישי) נתון שהפתיע את מערכת הביטחון - כ-800 אלף אזרחים פלסטיניים התפנו מאזור רפיח, מספר הגבוה בהרבה מההערכות הראשוניות. רוב המתפנים עזבו את העיר הדרומית מרצון, כיוון שצה"ל טרם קרא לתושבי שכונות מרכז ומערב רפיח להתפנות לאזורים אחרים ברצועת עזה.

הקבינט יתכנס הערב ויצטרך להחליט לגבי המשך הלחימה ברפיח - האם להרחיב את הפעולה למרכז העיר או שמא לעצור במזרחה. עם זאת, ייתכן כי ההחלטה תושהה עד להגעתו של היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, לישראל ביום ראשון.

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן
ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן | צילום: רויטרס

סאליבן, יחד עם מזכיר המדינה האמריקני ובכירים נוספים בארצות הברית, טענו כי לישראל אין את היכולת לפנות את כלל התושבים ברפיח, אך ניתן לראות שדבר זה קורה. כלומר, ייתכן והקרב ברפיח ייקח שבועות בודדים - פחות זמן מההערכה ההתחלתית, כיוון שהפינוי האזרחי הוא אתגר פחות מורכב ממה שבכירי מערכת הביטחון בישראל ובארצות הברית סברו.