נתניהו: "היום שאחרי? רוצה לראות כוח שלטוני הכולל מדינות מהאזור"

בריאיון ל-CNBC, רה"מ התייחס למתיחות הגוברת מול ממשל ביידן - והודיע בנוגע לפעולה הנמשכת ברפיח: "המבצע בעיר יימשך שבועות". הוא השווה בין המחאה נגדו להפגנות בקמפוסים בארה"ב: "ההפגנות בישראל ממומנות ומכוונות ע"י אנשים מסוימים, מי שרוצה עסקה בכל מחיר - תומך בחמאס". מוקדם יותר, נתניהו טען: "הדיבורים על 'היום שאחרי', כשחמאס נותר על כנו - הם ריקים מתוכן"

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (רביעי) לרשת האמריקנית CNBC, בה התייחס לסוגיית השלטון בעזה בתום המלחמה. הוא אמר: "הייתי רוצה לראות בעזה כוח שלטוני משותף, שיכלול גם מדינות מהאזור - אבל קודם צריך להשמיד את חמאס. להשאיר נוכחות של חמאס ברצועה תחזיר את הארגון חזרה - וזה לא יקרה. לא יהיה וואקום שלטוני בעזה". רה"מ הוסיף: "הפלסטינים צריכים לנהל את הרצועה בעצמם - אבל הביטחון צריך להיות בידי ישראל. תראו מה קרה בלבנון - ישראל עזבה, ואיראן נכנסה". לדבריו, "המבצע ברפיח יימשך שבועות - אך הוא מתנהל באחריות וצעד אחר צעד".

עוד אמר רה"מ: "ההפגנות בישראל ממומנות ומכוונות ע"י אנשים מסוימים. האם ההפגנות בקמפוסים מייצגות את מרבית הציבור האמריקני?", תהה, והוסיף: "כך גם בישראל". עוד אמר נתניהו כי "מי שרוצה עסקה בכל מחיר - תומך בחמאס. בחמאס אומרים 'קחו את החטופים, צאו מהרצועה, השאירו אותנו בשלטון - ונבצע את אותו טבח'. אנחנו לא יכולים לאפשר את זה. נביס את חמאס ואז נחזיר את החטופים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405151620' autoplay='0' credit='עומר מירון / לע"מ ' desc='נתניהו: "הדיבורים על ′היום שאחרי′ כל עוד חמאס נשאר - ריקים מתוכן"' poster='' kid='1_iwc6dm2k' duration='179']

מוקדם יותר אמר נתניהו בתגובה על דבריו של דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, שביקר אתמול במרומז את היעדר הפעולה של הדרג המדיני בעניין "היום שאחרי", ואמר: "הדיבורים על 'היום שאחרי' כל עוד חמאס נותר על כנו - ריקים מתוכן".

בהודעה שפרסם היום, רה"מ נתניהו אמר כי "חיסול חמאס הוא צעד הכרחי כדי להבטיח ש'ביום שאחרי' לא יהיה בעזה אף גורם שיאיים עלינו" ואף טען כי "כבר לפני כמאה ימים אישרתי לגורמי הביטחון לאפשר לעזתים מקומיים, שאינם מזוהים עם חמאס, להשתלב בניהול האזרחי של חלוקת המזון בעזה. הניסיון הזה לא צלח, כיוון שהחמאס איים עליהם ואף פגע בכמה מהם כדי להרתיע אחרים".

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"עד שלא יהיה ברור שחמאס לא שולט צבאית בעזה, שום גורם לא יהיה מוכן לקבל על עצמו את הניהול האזרחי ברצועה מחשש לשלומו. לכן הדיבורים בעניין 'היום שאחרי', כשחמאס נשאר על כנו, יישארו רק דיבורים ריקים מתוכן", אמר ראש הממשלה, והוסיף: "בניגוד לנטען, מזה חודשים אנחנו עוסקים בניסיונות שונים להביא פתרון לבעיה המורכבת הזו. חלק מהניסיונות סמויים מן העין וטוב שכך. זה חלק ממטרות המלחמה שהגדרנו, אנחנו נחושים להשיג גם אותו".

רה"מ נתניהו המשיך ואמר כי "בכל מקרה, אין תחליף לניצחון הצבאי. הניסיון לעקוף אותו בטענה כזו או אחרת הוא פשוט מנותק מהמציאות. יש תחליף אחד לניצחון - תבוסה. תבוסה צבאית ומדינית, תבוסה לאומית. הממשלה בראשותי לא תסכים לכך. כוחותינו נלחמים ברחבי רצועת עזה - בג'באליה, בזייתון וברפיח. אנחנו עושים זאת תוך כדי פינוי האוכלוסייה האזרחית ותוך כדי מילוי המחויבות שלנו לצרכים ההומניטריים שלה. עד עתה ברפיח התפנו קרוב לחצי מיליון בני אדם מאזורי הלחימה, והקטסטרופה ההומניטרית שדיברו עליה לא התממשה - וגם לא תתממש".

חרבות ברזל חמאס מחבל עזה חייל צה"ל פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

נתניהו הוסיף כי הממשלה התנגדה היום להחלטת האו"ם מהשבוע שעבר לקדם הכרה במדינה פלסטינית. "לא ניתן פרס לטבח הנורא של 7 באוקטובר, ש-80% מהפלסטינים תומכים בו גם בעזה וגם ביהודה ושומרון. לא ניתן להם להקים מדינת טרור ממנה יוכלו לתקוף אותנו ביתר שאת. אף אחד לא ימנע מאיתנו, מישראל, לממש את זכותנו הבסיסית להגן על עצמנו - לא העצרת הכללית של האו"ם ולא שום גורם אחר", אמר ראש הממשלה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1405242138' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת דובר צה"ל אתמול' poster='' kid='1_zhbu3r62' duration='361']

בהצהרה שנשא אתמול בגבול רצועת עזה, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי ענה לשאלת חדשות 13 אודות החזרה של צה"ל למקומות ברצועה בהם הוא כבר פעל בהיעדר חלופה לשלטון חמאס, והשיב: "חלופה שלטונית תיצור לחץ על חמאס, אבל זו שאלה לדרג המדיני".