משלחת בראשות המשנה ליועמ"שית יצאה לדיון בבית הדין בהאג

פרסום ראשון: לאחר התלבטות ישראל האם לשלוח נציגות לדיונים בביה"ד הבינלאומי בהאג בבקשה להוציא צו להפסקה מיידית של הלחימה בעזה, משלחת בראשות המשנה ליועמ"שית לעניינים בינלאומיים, גלעד נועם, יצאה להאג. טרם נודע האם המשלחת תשתתף בדיונים עצמם

זמן צפייה: 01:02

פרסום ראשון: משלחת בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה לעניינים בינלאומיים, גלעד נועם, יצאה היום (רביעי) לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בעקבות הדיון שצפוי להתקיים מחר בבקשה להוציא צו להפסקה מיידית של הלחימה בעזה. טרם נודע האם המשלחת תשתתף בדיונים.

אתמול פורסם כי בישראל מתלבטים האם להשתתף בדיון שתוכנן בסוף השבוע בבית הדין בהאג, בעקבות הפנייה המחודשת של דרום אפריקה להוצאת צו המורה על הפסקת הלחימה ברצועת עזה. מוקדם יותר אתמול קבע בית הדין כי דיון בבקשה של דרא"פ יתקיים כבר ביום חמישי הקרוב - כך שישראל אמורה להופיע בפני הטריבונל הבינלאומי ביום שישי במטרה להגיב לטענות שהועלו נגדה.

הדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג
דיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג | צילום: רויטרס

תחילה, בכירים המעורים בפרטים מחו על החלטת בית הדין, בטענה כי לא ייתכן שהדיון יתקיים כבר בסוף השבוע - מבלי שיינתן זמן לגורמים המשפטיים בירושלים להתכונן כראוי לטענות שהועלו. לפי הבכירים, קיימת תחושה של "משחק מכור", ולכן בישראל התלבטו כיצד לנהוג והאם להשתתף בדיון או להחרים אותו.

עוד טענו הבכירים כי בידי הגורמים הישראליים ישנן "תשובות טובות" לטענות נגד פעילות צה"ל ברצועה, והדבר הגדיל עוד יותר את ההתלבטות בנוגע להשתתפות של ישראל בדיון.