התלונן על "צרידות" ואז הרופאים הוציאו את הדבר הזה מהגרון שלו

רופאים הסירו עלוקה באורך 6 ס"מ מתוך גרון של גבר וייטנאמי שהתלונן על צרידות וכאבים בגרון. כאשר ניסו לברר כיצד הגיעה לשם העלוקה, הם גילו שהוא עשה משהו שהוא לא היה צריך לעשות

Snxpcx
העלוקה שנמצאה בגרונו של המטופל | צילום: מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הסיפור הבא נשמע כמו סיוט: גבר בן 53 מוייטנאם סבל מצרידות וכאבים בגרון. בהתחלה הוא חשב שמדובר בהצטננות, אך כאשר הוא החל לירוק דם הוא הבין שמשהו לא בסדר. הוא הביט במראה ונחרד לגלות שיש לו גוש חום מוזר בחלק האחורי של הגרון. אנחנו ממליצים לכם להפסיק לקרא כאן.

הגבר המבועת פנה מיד לקבלת סיוע רפואי. כאשר הגיע לבית החולים הלאומי בהאנוי, הרופאים ביצעו אנדוסקופיה וגילו שה"גוש" שבתוך הגרון שלו הוא למעשה עלוקה באורך 6 ס"מ שנצמדה בעוצמה לגרונו, ממש מתחת לתיבת הקול שלו, סמוך לקנה הנשימה. אמרנו לכם שלא כדאי לכם להמשיך לקרא.

2rqlwh
הרופאים מסירים את העלוקה מגרונו של המטופל | צילום: מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כיצד העלוקה הגיעה לשם?

למרבה הזעזוע, לעלוקות יש את היכולת להיכנס לגוף האדם יחסית בקלות. כאשר הרופאים תחקרו את המטופל הוא סיפר להם שכחודש לפני כן הוא נפצע בידו כשטיפל במלכודת עכברים. במקום להשתמש בחומרי חיטוי הוא יצא החוצה וקטף צמחי מרפא, אותם הכניס לפיו, לעס אותם, ואז מרח את העיסה על הפצע שלו.

הצמחים עשו את עבודתם והפצע ביד החלים, אך מאחר והעלים לא נשטפו כמו שצריך לפני שהכניס אותם לפיו, העלוקה, שהייתה אז זעירה, הצליחה להתגנב אל תוך גופו. מבחינת העלוקה, הגרון שלו היה בית נפלא, עם אספקה מתמדת של דם ונוזלי גוף שאיפשרו לה לגדול במהירות.

זו לא העלוקה הראשונה שנמצאה בגוף של בן אדם בוייטנאם

בשנת 2019 רופאים בבית חולים במחוז נג אן הסירו עלוקה מתוך נחיר של ילד בן 6. הרופאים הצליחו להסיר את העלוקה ממש לפני שהצליחה להתחפר עמוק יותר בתוך אפו של הילד המסכן.