כתב עת מדעי פרסם מחקר עם איורים מגוחכים לחלוטין שנוצרו על ידי בינה מלאכותית

מהפכת ה-AI הביאה למבוכה גדולה עבור כתב העת המדעי Frontiers in Cell and Developmental Biology, שפרסם איורים חסרי היגיון שנוצרו על ידי כלי בינה מלאכותית

Frontiers In Cell And Developm
האיור שנוצר על ידי Midjourney | צילום: Frontiers In Cell And Developm

כתב העת המדעי Frontiers in Cell and Developmental Biology, הידוע כמחזיק בסטנדרטים מחמירים של ביקורת עמיתים, מצא את עצמו באור הזרקורים השבוע, ולא מהסיבות הנכונות. התברר כי במאמר מדעי שפורסם בכת העת המכובד שולבו לא מעט איורים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. זאת ועוד – מדובר באיורים מגוחכים לחלוטין שרק נראים "מדעיים".

המחקר המדובר התעמק בקשר המורכב בין תאי גזע באשכים של יונקים לבין מסלול איתות ספיציפי המעורב בדלקת וסרטן. התוכן הטקסטואלי שמר על מראית עין של חוקיות מדעית, אך התמונות הנלוות הן לא פחות מקישקוש חסר היגיון.

Frontiers In Cell And Developm
האיור שנוצר על ידי Midjourney | צילום: Frontiers In Cell And Developm

האיורים, שנוצרו באמצעות כלי הבינה המלאכותית הפופולרי Midjourney, הציגו מגוון מביך של אי דיוקים, כולל דיאגרמה המציגה אנטומיה של איבר מין של חולדה בצורה מטופשת לחלוטין. בנוסף, תוויות עם ביטויים מוזרים כמו "תאי גזע חושניים" או אפילו מילים חסרות פשר, שנוצרו על ידי הבינה המלאכותית שידועה בחוסר היכולת שלה לכתוב טקסט בעל משמעות בדימויים הגרפיים אותם היא מייצרת.

אולי יעניין אותך גם: רכב אוטונומי של Waymo הוצת על ידי המון זועם

על פי הנחיות העורך של ה-Frontiers, כתבי יד כפופים לבדיקות איכות על ידי צוות מומחים העורך ומטפל במאמרים לפני תהליך ביקורת העמיתים. המאמר עצמו נערך על ידי מומחה לרביית בעלי חיים במכון הלאומי לחקר החלב בהודו, ונבדק על ידי חוקרים ב-Northwestern Medicine. במילים אחרות, עיניים רבות סקרו את העבודה המביכה הזו לפני שהיא פורסמה.