בנה במשך 8 שנים מגדל מגפרורים, אך לא ייכנס לשיאי גינס בגלל סיבה טיפשית

במשך 8 שנים עמל ריצ'ארד פלאוד על דגם של מגדל אייפל אותו בנה ממאות אלפי גפרורים, אך שופטי שיאי גינס החליטו לפסול אותו בגלל שהתברר שהוא משתמש בגפרורים לא תקניים

Richard Plaud
מגדל האייפל של ריצ'ארד פלאוד | צילום: Richard Plaud

ריצ'ארד פלאוד עבד ב-8 השנים האחרונות על פרויקט חייו: הוא השתמש ב-706,900 גפרורים כדי לבנות דגם של מגדל אייפל. המגדל שלו בגובה של יותר מ-7 מטרים היה אמור להיכנס לספר השיאים של גינס (המגדל שמחזיק בשיא הנוכחי נמוך מזה של ריצ'ארד ב-2 מטרים) אך חברת שיאי גינס סירבה להכניס אותו לדפי ההיסטוריה, והסיבה לכך היא מאוד מתסכלת.

על פי התקנון של שיאי גינס, מגדל האייפל חייב להיות מורכב מגפרורים שניתן למצוא ברשתות המסחריות ובנוסף אין לחתוך, לפרק או לעוות את הגפרורים. כדי ליצור את המגדל שלו, פלאוד קנה גפרורים מיוחדים ללא ראשים ישירות מן היצרן. ההחלטה הזו עלתה לו בשיא עולם.

פלאוד, שעובד ברשות מקומית, לא הסתיר את תסכולו. בפוסט שהעלה לרשתות החברתיות כתב בזעם: "הם אומרים לי ש-706,900 החלקים שהצמדתי אחד לשני הם לא גפרורים!!?? ושהם חתוכים מדי עד כדי כך שהם בלתי ניתנים לזיהוי!!??".

אולי יעניין אותך גם: קולומביה מצאה פתרון למשבר ההיפופוטמים של פבלו אסקובר

בניסיון נואש לערער על ההחלטה שלח פלאוד את החשבוניות שקיבל מהיצרן שסיפק עבורו את הגפרורים מתוך תקווה ששופטי גינס ישתכנעו שהוא עמד בכללים.