הדבר המשונה שרשת הטלוויזיה בצפון קוריאה בחרה לצנזר

הטלוויזיה הממלכתית של צפון קוריאה שידרה תוכנית גינון בריטית משנת 2010, אך התעקשה לצנזר דווקא את פריט הלבוש השגרתי של המנחה – מכנסי ג׳ינס

April,26,,2019, ,vladivostok,,primorsky,krai, ,north,korean
קים ג׳ונג-און | צילום: Shutterstock

רבות דובר על כללי הצנזורה הנוקשים של צפון קוריאה, שנרתעת מכל דבר שנתפס בעיניה כחלק מן האימפריאליזם המערבי״. אך תשדיר של ערוץ הטלוויזיה הממלכתי של צפון קוריאה מהימים האחרונים, הפתיע רבים, בעקבות הבחירה התמוהה לצנזר את מכנסי הג׳ינס של מנחה הטלוויזיה הבריטי, אלן טיצ'מרש.

כתבות נוספות

ערוצי הטלוויזיה בצפון קוריאה נוטים לעיתים לשדר תוכן פיראטי מגופי שידור זרים. בדרך כלל מדובר בתשדירים של אירועי ספורט בינלאומיים. אך נדיר לראות על המסכים תוכניות מערביות שעלולות להחדיר מסרים מערביים בקרב הנתינים.

Screenshot 2024 03 27 At 10.58
תוכנית הגינון של אלן טיצ'מרש כפי ששודרה בטלוויזיה הצפון קוריאנית | צילום: KCTV

לכן גבות רבות הורמו כאשר דווח כי תוכנית גינון משנת 2010, בכיכובו של המנחה הבריטי אלן טיצ'מרש, עלתה לשידור ברשת הטלוויזיה הצפון קוריאנית. אך תמוהה עוד יותר הייתה ההחלטה לצנזר דווקא את מכנסי הג׳ינס של המנחה.

טיצ׳מרש עצמו הגיב על התשדיר בהומור: ״מעולם לא ראיתי את עצמי כאימפריאליסט חתרני ומסוכן, אני נחשב בדרך כלל כנחמד למדי ודי לא מזיק״.

אולי יעניין אותך גם: מנהיג צפון קוריאה בכה במהלך נאומו: "עלינו לפתור זאת יחד עם האמהות שלנו"

החוקים הנוקשים של צפון קוריאה אוסרים על לבישת מכנסי ג׳ינס. האיסור הוחל בשנות ה-90, תחת משטרו של קים ג׳ונג-איל, אביו של מנהיגה העליון הנוכחי של קוריאה הצפונית, קים ג׳ונג-און. איל הכריז על מכנסי הג׳ינס כסמל של האימפריאליזם האמריקאי, שלא היה לו מקום במדינה קומוניסטית.