נחשה דו-ראשית עברה ניתוח חירום להסרת שחלות

המרכז לשימור חיות הבר של מיזורי נאלץ לעצור את "סיבוב ההופעות" של טייגר-לילי, נחשה דו-ראשית נדירה, לאחר שהתגלו עקבות של דימום. הווטרינרים נאלצו לבצע ניתוח להסרת השחלות של הנחשה הייחודית

Missouri Department Of Conserv
טייגר-לילי | צילום: Missouri Department of Conservation

טייגר-לילי, נחשה דו-ראשית נדירה מסוג כרכן שחור, הייתה אמורה לצאת ממרכז הטבע של מחלקת שימור חיות הבר של מיזורי, כחלק מ"סיבוב ההופעות" שלה ברחבי המדינה, אך ברגע האחרון גילתה אחת העובדות במחלקה ממצא מטריד שהצביע על כך שטייגר-לילי סובלת ממצב בריאותי חמור.

כתבות נוספות

העובדת, לורן בייקר, מצאה עקבות של דם לאחר שהנחשה התעטשה במהלך ההאכלה שלה. "זה הרים מיד דגל אדום ותיאמנו במהירות פגישה עם צוות בריאות בעלי החיים בגן החיות של סנט לואיש", סיפרה בייקר.

"בנסיבות רגילות השחלה מצמיחה זקיקים ואז מבייצת אותם כביצים שבסופו של דבר יוטלו". הסביר ד"ר מייקל ורשו, וטרינר גן החיות של סנט לואיס "במקרה של טייגר-לילי, היא התחילה את מחזור הרבייה אבל הזקיקים המשיכו לגדול ולהישאר סטיים בשחלה שלה. עם הזמן זה הוביל לדלקת ולסיכון לזיהום".

בסופו של דבר לצוות הווטרינרי לא נותרה ברירה, והם החליטו להסיר את השחלות מגופה של הנחשה. הניתוח נערך ב-15 במרץ, ומאז טייגר-לילי נמצאת בפיקוח וטרינרי. ההחלמה שלה צפויה להימשך כחודש, שלאחר תוכל להמשיך במסע שלה ברחבי המדינה. היעד הבא שלה – קנזס סיטי.

אולי יעניין אותך גם: כוכב הרשת נעצר לאחר שמכר ארס של נחשים כסם מסיבות

טייגר-לילי התגלתה במקרה על ידי משפחת שהעניקה לה את שמה בשנת 2017. נחשים דו-ראשיים נראים רק לעיתים רחוקות בטבע, בין השאר בגלל סיכויי ההישרדות הנמוכים שלהם.