פגיעה בפרטיות? בעלי כלבים יחויבו למסור דגימת DNA

מחוז בולנצו באיטליה דורש מבעלי הכלבים למסור דגימת דנ"א של חיות המחמד שלהם במטרה להקים מאגר שיסייע לזהות תושבים שאינם מנקים אחריהם את צואת כלביהם. הצעת חוק דומה צפויה לעבור גם בישראל

Cleaning,dogs,excrement,on,street
אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

בבולנצו שבאיטליה מאסו התושבים מבעלי כלבים שלא מנקים אחריהם את הצואה שהם מטילים ברחוב. אנשי הממשל החליטו לעלות מדרגה במאבק נגד צואת הכלבים, והחליטו להקים מאגר DNA שיסייע להתחקות אחר זהותו של מטיל השלל, ולקנוס את בעליו. גובה הקנס על אי אסיפת קקי בבולנצו – בין 50 ל-500 אירו.

"בולנצו מקבלת מאות תלונות בשנה מאזרחים על ניהול לא תקין של קרקע ציבורית", אמר פאולו זמבוטו, מנהל המחלקה הוטרינרית של המחוז. "יותר ממחצית מן התלונות נוגעות לכלבים".

Bolzano,aerial,panoramic,view.,bolzano,is,the,capital,city,of
בולנצו, איטליה | צילום: Shutterstock

עד כה נרשמו כעשרת אלפים מתוך 40 אלף התושבים. מה יעלה בגורל התושבים שיסרבו למסור את דגימת הדנ"א של כלביהם? לפי דבריו של זמבוטו הם עלולים להיקנס ב-292 עד 1,048 אירו. מחיר כבד עבור הפרטיות של חיית מחמד אהובה.

אולי יעניין אותך גם: מושל פלורידה הציג במהלך דיבייט "מפת קקי" והפך לבדיחת היום ברשתות החברתיות

ומה לגבי ישראל? בחודש מאי אושרה בקריאה טרומית הצעת החוק של ח"כ אלי דלל מהליכוד לחייב בעלי כלבים למסור דגימות DNA של כלביהם. אם תאושר יוכלו העיריות להטיל קנסות על בעלי כלבים ששכחו לאסוף את הקקי מהמדרכה.