האמירה המקוממת של טראמפ: "ביידן מנהל ממשל גסטפו"

ביום בו מציינים בישראל את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בארה"ב מתפרסמים ציטוטים של הנשיא לשעבר מאירוע קמפיין שערך בסוף השבוע - במהלכו השווה את יריביו הדמוקרטים לגרמניה הנאצית והרבה לקלל. בשלב אחר הציע לנוכחים לנאום בפודיום ששימש אותו - בתמורה לתשלום של מיליון דולר. אנשי הקמפיין של ביידן גינו: "פעם נוספת טראמפ מספק הערות נבזיות על השואה"

הנשיא ג'ו ביידן והנשיא לשעבר דונלד טראמפ
הנשיא ג'ו ביידן והנשיא לשעבר דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ החריף את הטון נגד יריביו מהמפלגה הדמוקרטית במהלך אירוע קמפיין שערך ביום שבת באחוזתו "מאר א-לאגו" שבפלורידה, במהלכו כינה את ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן "ממשל גסטפו". כך על פי שלושה מקורות שנכחו באירוע ושוחחו היום (שני) עם רשת CNN.

האמירה המקוממת שולבה בנאום בן כ-90 דקות של הנשיא לשעבר באירוע הקמפיין, במסגרתו הוא קילל שוב ושוב והאשים כי ממשל ביידן עומד מאחורי כתבי האישום החמורים שהוגשו נגדו. באירוע נכחו מאות בני אדם, שתרמו בחלקם לקמפיין הבחירות הרפובליקני לנשיאות 40 אלף דולר ואף יותר.

לפי שלושת המקורות ששוחחו עם CNN, בשלב אחר של האירוע טראמפ הציע לנוכחים באחוזתו לנאום בפודיום ששימש אותו - בתמורה להעברת תרומה של מיליון דולר לקמפיין שלו. שני תורמים עלו בסופו של דבר לנאום, ואחד מהם ניצל את ההזדמנות כדי לטעון שאלוהים בחר בטראמפ להנהיג את אמריקה.

אחוזת "מאר-א-לאגו
אחוזת "מאר-א-לאגו | צילום: רויטרס

דובר קמפיין ביידן, ג'יימס סינגר, מיהר לגנות את דבריו של הנשיא הרפובליקני לשעבר. "טראמפ משמיע פעם נוספת הערות נבזיות ומעליבות בנוגע לשואה, ובאותה נשימה תוקף את רשויות החוק, חוגג אלימות פוליטית ומאיים על הדמוקרטיה שלנו", אמר, והוסיף: "הדברים מדגישים פעם נוספת את מה שאנחנו יודעים - הקמפיין של טראמפ סובב סביבו. סביב הזעם שלו וסביב הנקמה שלו".