בכפוף לשימוע: חיים סירוטקין החשוד בדריסת מפגינה יועמד לדין

בכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד מאמן הכדורגל שתועד דורס מפגינים בתל אביב, במהלך המחאות נגד הממשלה בחודש שעבר. סירוטקין יואשם בעבירה של נהיגת רכב ברשלנות או בקלות ראש אשר גרמה לחבלה של ממש

חיים סירוטקין בבית המשפט
חיים סירוטקין בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פרקליטות המדינה תעמיד לדין בכפוף לשימוע את חיים סירוטקין, מאמן הכדורגל ושחקן הליגה הבכירה לשעבר החשוד בדריסת מפגינה במחאה נגד הממשלה שנערכה בת"א בחודש אפריל - בעבירה של נהיגת רכב ברשלנות או בקלות ראש אשר גרמה של לחבלה של ממש. כך נודע היום (שני) לחדשות 13.

פרקליטו של סירוטקין, עו"ד שמשון וייס, מסר: "ברגעים אלה ממש, קיבלנו את מכתב השימוע. בימים הקרובים אנו מתכוונים לפנות לפרקליטות בכדי לקבל את חומרי החקירה בתיק, על מנת שנוכל להתגונן כנגד החשדות ולמנוע הגשת כתב אישום. בשלב זה אנו מביעים שביעות רצון מהעובדה שמר סירוטקין שוחרר והעבירות שכרגע מיוחסות לו אינן משקפות את שאירע בפועל ותהיה לו ההזדמנות להילחם על חפותו".

 

סירוטקין, תושב ת"א בשנות החמישים לחייו, תועד בחודש שעבר כשהוא מאיץ לכיוון 5 מפגינים בדרך בגין, שנפצעו בינוני-קל ופונו לקבלת טיפול בביה"ח איכילוב הסמוך. נציג המשטרה שנכח בזירה טען כי סירוטקין נהג בשכרות: "הוא נקלע להפגנה בקפלן. בשלב מסוים הוא לחץ על הדוושה לתוך המוחים - ונעצר במחסום. הוא אמר שהוא שתה אלכוהול לפני כן. בבדיקת הינשוף נמצא כי הוא ברף הגבוה של המותר - 240 מ"ג".

מעצרו של חיים סירוטקין, החשוד בדריסת המפגינים בתל אביב
מעצרו של חיים סירוטקין, החשוד בדריסת המפגינים בתל אביב | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בבית המשפט, מאמן הכדורגל מסר את גרסתו לכתבים. "הגז נתקע - וניסיתי להציל כמה שיותר אנשים", אמר, "ברחתי ימינה ושמאלה, לא דרסתי אותם במכוון, חס ושלום. רואים את זה בסרטון. אני מאוד מצטער, שום דבר לא היה בכוונה. זו טעות אנוש, אני לא יכול להגיד יותר מזה. לא היתה לי כוונה".