חרף החקירה נגדו: רפ"ק מאיר סוויסה ימונה למפקד תחנה בת"א

ימים לפני החלטת מח"ש בעניינו, רפ"ק סוויסה, שתועד משליך רימון הלם לעבר מוחים נגד הממשלה ודוחף מפגין מבוגר, יקודם למפקד תחנת משטרה במחוז תל אביב - באישור השר בן גביר

זמן צפייה: 02:24

המשטרה אישרה היום (שלישי) את מינויו של רב פקד מאיר סוויסה למפקד תחנת דרום תל אביב - ימים לפני החלטת מח"ש בעניינו, בשל השלכת רימון הלם לעבר מפגינים נגד המהפכה המשפטית. סוויסה נחקר במחלקה לחקירות שוטרים לאחר שתועד משליך את רימון ההלם ודוחף מפגין מבוגר בהפגנה בתל אביב לפני כשנה - וייתכן ויוגש נגדו כתב אישום.

גורמים במשטרה הודיעו למח"ש כי בכוונתם לקדם את סוויסה, ומח"ש ביקשו לחכות מספר ימים, כיוון שאמורה להיות החלטה לגביו. את המשטרה הדבר לא עניין, והקצין ככל הנראה יקודם. כעת, קידומו של קצין המשטרה תלוי בחתימתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שצפוי לאשר את המינוי. כמו כן, רפ"ק סוויסה יקודם לדרגת סגן ניצב. עד עתה, שירת סוויסה כקצין אג"מ בתחנת לב תל אביב.

יאיא פינק, ממובילי המחאה, פנה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה: "עצרי את מינוי רפ"ק סוויסה למפקד תחנה. קצין משטרה שזורק רימון על אזרחים שומרי חוק לא ראוי לפקד על שוטרים". בפנייתו ציין פינק כי המשוואה שמנסה בן גביר לייצר היא "דרגות תמורת מכות".

השר איתמר בן גביר במשרדי מח"ש
השר בן גביר במשרדי מח"ש | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לאחר שרפ"ק סוויסה זומן לחקירה במח"ש, השר בן גביר גיבה נחרצות את הקצין: "ההחלטה לזמן את רב-פקד מאיר סויסה יחד עם שוטרים נוספים לחקירה מעבירה מסר גרוע מאוד של חוסר גיבוי לשוטרי משטרת ישראל. בהחלטה זו מח"ש הופך את עצמו לגוף פוליטי. כשהיה מדובר באהוביה סנדק הם מיסמסו את התיק, וכשמדובר במפגינים אנרכיסטים שחוסמים עורקי תנועה ראשיים ופורצים גדרות - מזמנים שוטרים לחקירה. אם היה מדובר בהפגנה של חרדים או יוצאי אתיופיה, לא היינו שומעים על זה אפילו אזכור. אני מגבה את רפ"ק מאיר סויסה ואת כל שוטרי משטרת ישראל שמתמודדים בכל ימות השנה וביתר שאת בתקופה זו, מול אתגרים קשים מאוד על מנת לשמור על הביטחון של תושבי מדינת ישראל".

דן פלד, תושב העיר בן 36, שנפגע מרימון הלם בהפגנה המדוברת, סיפר אז לחדשות 13: "בשלב מסוים, ללא כל סיבה נראית לעין, שוטרים החלו לננו לעברנו ולירות רימוני הלם לכיוון המפגינים. אני קיבלתי פגיעה ישירה של רימון הלם אל תוך הכתף, זה גרם לי גם לכוויה מאוד קשה וגם למכה בכתב. מאוד לא נעים, אני לא מבין למה זה קרה. משטרה לא צריכה לירות על מפגינים בשום מצב. באנו להפגין כי אנחנו אוהבים את המדינה ומודאגים ממש שקורה. צריך להגיע לרגיעה ולהימנע מאלימות".