בן 72 מהרצליה הורשע ברצח אשתו ב-2022: "דקר עד שהתמוטטה"

המחוזי בתל אביב קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את יעקב בן אברהם (72) ברצח אשתו, יעל בן אברהם ז"ל (68), בנסיבות מחמירות של אכזריות מיוחדת, ב-2022. בן אברהם הורשע גם בשיבוש מהלכי משפט

יעל בן אברהם, נרצחה בביתה בהרצליה

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את יעקב בן אברהם (72) ברצח אשתו, יעל בן אברהם (68), בנסיבות מחמירות של אכזריות מיוחדת, בנובמבר 2022. בן אברהם הורשע גם בשיבוש מהלכי משפט.

מכתב האישום, שהגישה עו"ד רונית חסון מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), עלה כי לאחר שהתפתח בין השניים ויכוח סביב חלוקת הרכוש המתוכננת לאחר שיתגרשו, "לקח בן אברהם סכין דקר וחתך את המנוחה במקומות שונים בגופה עד שהסכין נשברה. בעודה מדממת, ניסתה המנוחה להימלט מהסלון לכיוון דלת הכניסה לדירה, אז נטל בן אברהם סכין נוספת והמשיך לדקור ולחתוך אותה באמצעות הסכין השנייה, עד שהתמוטטה ונפלה בפתח הדירה".

עוד נאמר כי "במהלך המשפט הסתייגה הפרקליטות מחוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי, שקבעה שהנאשם אינו כשיר לעמוד לדין. בשל כך, ביקשה הפרקליטות לחקור את הפסיכיאטר בבית המשפט. בהמשך לבקשה, הורה בית המשפט על מינוי ועדה שלושה פסיכיאטרים שקבעו כי בן אברהם כשיר לעמוד לדין. בהחלטתם, התייחסו השופטים לאכזריות מעשיו של בן אברהם ולחומרה היתרה של רצח בתוך המשפחה, ובתוך כך רצח בנות זוג.

יום לפני הרצח התגלע בין השניים ויכוח, שבמסגרתו אמרה המנוחה לבעלה כי היא חוזרת בה מהסכם חלוקת הרכוש, ודרשה ממנו לעזוב את הדירה. לפי כתב האישום, "בעוד המנוחה יושבת על כורסה בסלון ביתם, לקח הנאשם סכין ודקר וחתך אותה במקומות שונים עד שהסכין נשברה, זאת בעוד המנוחה מנסה להתגונן מפניו. משנשברה הסכין ובעודה מדממת, ניסתה המנוחה להימלט מהסלון לכיוון דלת הכניסה לדירה. אז נטל הנאשם סכין נוספת הלך אחרי המנוחה והמשיך לדקור ולחתוך אותה באמצעות הסכין השנייה, עד שהתמוטטה ונפלה בפתח הדירה. אותה עת יצא שכן מפתח דירתו הסמוכה לדירה וצעק לעבר הנאשם שיחדל ממעשיו, אך ללא הועיל. לאחר הרצח שטף הנאשם את הסכינים ששימשו למעשה הרצח".