התיכונים שובתים; באוצר יחריפו את הצעדים נגד ארגון המורים

לאחר שמשרד האוצר וארגון המורים לא הגיעו להסכם בנוגע להסכמי השכר ועיצומי ארגון המורים, ישביתו התלמידים והנהגת ההורים את הלימודים בתיכונים בכל הארץ: "זוהי שביתת אזהרה. אנו נשבש את סדר היום הציבורי על מנת לשים סוף לדחייה הממושכת של חתימה על ההסכם"

כיתה בבית ספר (אילוסטרציה) שביתה כיתה ריקה שביתות
כיתה בבית ספר (אילוסטרציה) | צילום: פלאש 90

מועצת התלמידים הארצית הודיעה אתמול (רביעי) כי תשבית הבוקר את הלימודים בתיכונים, לאחר שמשרד האוצר וארגון המורים לא הגיעו להסכם בנוגע להסכמי השכר ועיצומי ארגון המורים. בתוך כך, באוצר מתכננים להחריף את הצעדים נגד ארגון המורים. בין הצעדים שנשקלים: ניכויי שכר, סירוב לקבל עבודה חלקית ותביעות על נזקים שייגרמו בגין ביטול טיולים שנתיים.

• לקריאת המכתב ששיגר מנכ"ל האוצר ליו"ר ארגון המורים לחצו כאן

ממועצת התלמידים נמסר כי "יחד עם הנהגת ההורים, תתקיים מחר ישיבה של ועדת החינוך בכנסת בנושא 'עיצומי ארגון המורים' שפוגעים שוב ושוב בשגרת הלימודים ובפעילות הערכית.

ספיר מוספי, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אמרה כי "זוהי שביתת אזהרה. אנו נשבש את סדר היום הציבורי על מנת לשים סוף לדחייה הממושכת של חתימה על ההסכם, כבר שנתיים שהתלמידים לומדים תחת עיצומים, ועכשיו בתקופת מלחמת 'חרבות ברזל' הנוער זקוק למערכת יציבה בה הוא יכול ללמוד כמו שצריך ובה הוא יכול לקבל כלים לאזרחות דרך טיולים ומסעות, אנחנו לא נפסיק לפעול עד שתובטח היציבות, גם לשנים הבאות".

יו"ר ארגון המורים רן ארז
יו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהמשך לשביתת מועצת התלמידים הארצית, מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר שיגר מכתב ליו"ר ארגון המורים, רן ארז, בו כתב: " משרד האוצר בראשותי נכון תמיד לנהל משא ומתן ולהגיע להסכמות. הסכמי העבודה הרבים שנחתמו בתקופתי מעידים על כך. עם זאת, למשרד האוצר אין יכולת לנהל משא ומתן עם אדם שחוזר בו מהסכמות, שאומר דבר והיפוכו ומתנהל בצורה חסרת אחריות. ככל שתרצה לשוב למשא ומתן בנפש חפצה על בסיס ההסכמות אליהן הגענו נהיה נכונים לכך. במידה ואין זה המצב לא תותיר לנו ברירה אלא לנקוט בצעדים נוספים".

עוד כתב מנכ"ל משרד האוצר: "רן, בנימה אישית - לחצנו ידיים כשהגענו להסכמות שמהן היה ברור שאנחנו עוברים לניסוח הסכם מפורט. התכחשותך להסכמות מונעת כל אפשרות לשיח והגעה להסכם. אין כל הצדקה שאלפי בני נוער שכבר נפגעו ממגפת הקורונה ומאירועי 7 באוקטובר ייאלצו להתמודד עם קשיים ואילוצים מיותרים, במיוחד לאחר שהגענו לעקרונות מוסכמים".