פריצת דרך: כליה מחזיר מהונדס גנטית הושתלה בחולה

לראשונה - מנתחים בבוסטון, מסצ'וסטס, הצליחו להשתיל כליה מחזיר מהונדס גנטית בגופו של אדם חי. כך דווח בכלי תקשורת בארצות הברית. הכליה הושתלה בגופו של ריצ'רד סליימן, בן 62 ממסצ'וסטס, שסובל ממחלת כליות סופנית. הניתוח התרחש ביום שבת האחרון, וארך כארבע שעות: "זו תקווה לאלפי חולים שזקוקים להשתלת כליה כדי לשרוד"

בית החולים הכללי במסצ'וסטס
בית החולים הכללי במסצ'וסטס | צילום: רויטרס

לראשונה - מנתחים בבוסטון, מסצ'וסטס, הצליחו להשתיל כליה מחזיר מהונדס גנטית בגופו של אדם חי. כך דווח היום (חמישי) בכלי תקשורת בארצות הברית.

לפי דיווחים, הכליה הושתלה בגופו של ריצ'רד סליימן, בן 62 ממסצ'וסטס, שסובל ממחלת כליות סופנית. הניתוח התרחש ביום שבת האחרון, וארך כארבע שעות. מבית החולים הוא מתאושש היטב וצפוי להשתחרר בקרוב, נמסר מבית החולים הכללי של מסצ'וסטס.

סליימן אמר לאחר הניתוח: "זו דרך לספק תקווה לאלפי חולים שזקוקים להשתלת כליה כדי לשרוד". מנהל בית החולים הביע תקווה שהטיפול החדש יהווה "חבל הצלה למיליוני חולים ברחבי העולם שסובלים מאי-ספיקת כליות".

מייק קרטיס, מנכ"ל חברת הביוטק eGenesis, אמר כי ההליך החדש הוא "פריצת דרך ברפואה שמהווה דוגמה לפוטנציאל של הנדסה גנטית שתשנה את חייהם של מיליונים".