הורי החיילים החטופים: "עד היום שתקנו, הפחידו אותנו"

כחצי שנה אחרי פרוץ המלחמה, הורי החיילים החטופים נפגשים עם נתניהו. בהצהרה בבקו"ם בתל השומר הם אמרו: "ראש הממשלה, אנחנו דורשים לשים על השולחן בצורה גלויה - מהו מחיר הפקרת בנינו? עם איזה מצב בלתי-הפיך לא תוכל להתמודד?"

משפחות החיילים החטופים מחוץ ללשכת הגיוס תל השומר
משפחות החיילים החטופים הבוקר מחוץ ללשכת הגיוס תל השומר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לראשונה, הורי החיילים החטופים ייפגשו היום (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הבוקר, בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, נשאו כמה מהם הצהרה. "לבקשת המדינה וגורמי הביטחון שתקנו עד היום. הפחידו אותנו", אמרה ענת, אמו של מתן אנגרסט. "ראש הממשלה, אנחנו דורשים היום בפגישה לשים בצורה גלויה - מהו מחיר הפקרת בנינו. עם איזה מצב בלתי-הפיך לא תוכל להתמודד?".

אנגרסט הוסיפה: "לא נקבל תשובות לא מספקות יותר. אם עושים הכול והם עדיין לא כאן - נכשלתם. מהדרג הצבאי אנחנו מקבלים אמירה ברורה: צה"ל וכוחות הביטחון חזקים מספיק כדי להתמודד עם המחיר. לא ניתן יותר להשתמש במשפחות השכולות ובפצועים שימוש ציני. זה יקרה רק בעסקה. איפה היא? עד מתי?".

אמו של מתן אנגרסט
אמו של החייל החטוף מתן אנגרסט

"זה הבוקר ה-174. כל בית במדינת ישראל מכיר את ההרגשה של לגייס ילד לצבא. לנו, כבר חצי שנה, אין למי לשלוח וואטסאפ. הילדים שלנו סובלים ואין לנו איך לעזור להם", נאמר בהצהרה. "אין לנו דרך לדעת אם הם עדיין בחיים, שורדים את הגיהנום. ראש הממשלה ניאות להיפגש איתנו רק היום, חצי שנה אחרי פניות רבות. הבנים שלנו הופקרו על הגנת המדינה. רובם שילמו על כך בחייהם. הם עוברים עינויים בקור מקפיא, בכלובים קטנים, ללא אור יום. חיסרון בחמצן מקשה על הנשימה ותנאי התברואה מסוכנים".

משפחות החיילים החטופים מחוץ ללשכת הגיוס תל השומר
משפחות החיילים החטופים מחוץ ללשכת הגיוס תל השומר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הצהרת הורי החיילים החטופים מתרחשת בצל חזרת המשלחת הישראלית משיחות המשא ומתן לעסקה בקטר, בתום יותר מ-10 ימים של שיחות. בהקשר זה, גורם מדיני מסר לחדשות 13 כי "השיחות הגיעו למבוי סתום. אין עם מי לדבר בצד השני ואין למשלחת הישראלית מה לעשות בקטר".

הגורם הוסיף: "חמאס עלה על עץ גבוה ומסרב לרדת ממנו. ישראל הייתה מוכנה לדון על חזרה הדרגתית של עזתים לצפון הרצועה - חמאס ממשיך להתבצר בעמדתו ולדרוש חזרה מלאה. בתשובה שהגיש אין בכלל התייחסות לפשרה האמריקנית בעניין שחרור המחבלים".