"עסקה - עכשיו!": מפגינים למען שחרור החטופים חסמו את איילון

פעילות ופעילים מטעם מחאת הנשים חסמו את נתיבי איילון לכיוון צפון, סמוך למחלף רוקח, בקריאה לשחרור החטופים באופן מיידי: "תצילו את מי שעוד אפשר, אל תקריבו אותם בשביל מבצע ברפיח. אסור למשלחת הישראלית לחזור מקהיר בלי עסקה"

זמן צפייה: 00:28

על רקע תשובת חמאס שהתקבלה אתמול, ולנוכח הפלישה המוגבלת לרפיח, פעילות ופעילי מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים חסמו הבוקר (רביעי) את נתיבי איילון לכיוון צפון, סמוך למחלף רוקח, בקריאה: "תצילו את מי שעוד אפשר! עסקה - עכשיו!".

‏‎ממחאת הנשים נמסר: "שבעה חודשים אחרי מחדל 7 באוקטובר - והחטופים עוד לא כאן. ממשלת ישראל והקבינט - תסתכלו עליהם. רק אתמול התבשרנו על עוד חטוף שנרצח בידי החמאס. תצילו את מי שעוד אפשר! זה צו השעה, אסור למשלחת הישראלית לחזור מקהיר בלי עסקה. אל תקריבו את החטופים בשביל מבצע ברפיח. אנחנו קוראות לציבור להצטרף אלינו הערב לצעדת מחאה שתצא מכיכר הבימה בקריאה לעסקה - עכשיו!".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405080805' autoplay='0' credit='מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים' desc='חסימת איילון צפון' poster='' kid='1_hkcdwysp' duration='12']

מפגינים למען שחרור החטופים חוסמים את איילון צפון
מפגינים למען שחרור החטופים חוסמים את איילון צפון | צילום: מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים

בתוך כך, בני משפחות החטופים מסרו אמש "הצהרת חירום" סמוך לקריה בתל אביב - בדרישה לקידום מיידי של עסקה. "זהו היום ה-214 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגהנום בעזה. שבעה חודשים בדיוק", אמרה בפתח ההצהרה עינב, אמו של מתן צנגאוקר, "שמענו מגורמים המעורים במשא ומתן שמה שבאמת מונע את העסקה, מה שמפריד בינינו ובין יקירינו, היה ונשאר התחייבות ישראלית לסיום המלחמה".

בפנייה ישירה לראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה, צנגאוקר הוסיפה: "אם הדרך היחידה להחזיר את החטופים היא בהתחייבות ישראלית לסיום המלחמה - סיימו את המלחמה, תחזירו אותם ותצילו חיים".

Whatsapp Image 2024 05 07 At 1
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מירב סבירסקי, אחותו של איתי סבירסקי שנרצח בשבי החמאס, הפנתה אצבע מאשימה לנתניהו גם כן. "ראינו פעם אחר פעם איך נתניהו תוקע מקלות בגלגלי המשא ומתן, כולל בשבת האחרונה", אמרה סבירסקי, והוסיפה בפנייה לשרי קבינט המלחמה: "עליכם וטלת החובה להפוך כל אבן ולהסיר כל מכשול בדרך להחזרת החטופים".

רודאיף ליאור

כמו כן, מטה המשפחות להחזרת החטופים וקיבוץ ניר יצחק הודיעו אתמול כי ליאור רודאיף, בן 61 במותו, נרצח ב-7 באוקטובר, וגופתו נחטפה לרצועת עזה. ליאור, שהתנדב במשך 40 שנים כנהג אמבלונס באשכול, נשוי ליפה כבר 38 שנה, אבא לנעם, נדב, בר ובן, סבא לתומר, דגן ושי. לפי הודעת מטה המשפחות, ליאור היה "ארגנטינאי בנשמה, רוכב אופניים מושבע ומעריץ את שלמה ארצי".

מלבד ארבעה ישראלים השבויים בעזה כבר קרוב לעשור, 128 חטופים שנחטפו ב-7 באוקטובר עדיין בשבי, מתוכם 36 שנקבע מותם.