שריפה גדולה בהרי י-ם, מטיילים פונו; עשרות צוותי כיבוי הוזנקו

השריפה פרצה בשטח פתוח סמוך לאבו גוש ועין נקובא. לוחמי אש הצליחו לבלום את השריפה ולהשתלט עליה, ומנעו ממנה להתפשט אל קו הבתים הראשון ביישובים. המשטרה הורתה למטיילים באזור להתפנות, לא דווח על פצועים או נפגעים

זמן צפייה: 01:12

שריפה פרצה היום (שבת) בשטח פתוח סמוך ליישוב עין נקובא ואבו גוש שבאזור ירושלים. לוחמי האש בסיוע מטוסי הכיבוי של טייסת הכבאות הצליחו להשתלט על השריפה ולבלום אותה, לאחר שהתפשטה במהירות בעקבות הרוחות החזקות המנשבות באזור ומזג האוויר השרבי, ומנעו מהאש להתפשט אל עבר היישובים הסמוכים. לא דווח על פצועים או נפגעים באירוע.

מכבאות והצלה לישראל נמסר כי 58 צוותי כיבוי ושמונה מטוסים פועלים לכיבוי השריפה מהקרקע ומהאוויר, וכי לוחמי האש יישארו בשטח בכוחות גדולים במשך כל הלילה בכדי לבצע כיבוי סופי של השריפה, ומניעת התחדשות האש בשנית.

זירת השריפה בעין נקובא ואבו גוש שבאזור ירושלים
זירת השריפה באזור ירושלים | צילום: היחידה האווירית כבאות והצלה לישראל

מפקד כבאות והצלה במחוז ירושלים, טפסר שמוליק פרידמן, וסגנו תת-טפסר אייל כהן, נמצאים בשטח ומפקדים על גזרות השריפה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405111824' autoplay='0' credit='דוברות כבאות והצלה לישראל' desc='מפקד מחוז ירושלים, כבאות והצלה' poster='' kid='1_2w8ovwat' duration='72']

כוחות כיבוי בזירת השריפה בעין נקובא ואבו גוש שבאזור ירושלים
כוחות כיבוי בזירת השריפה באזור ירושלים

מהמשטרה נמסר כי כוחות של מחוז ירושלים, פועלים זאת יחד עם לוחמי האש, וכי הורתה למטיילים באזור שמורת הטבע עין חמד להתפנות כדי לשמור על ביטחונם. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתר נסגר וכי כלל המבקרי פונו ממנו בבטחה.