מות הישראלית ברזיל - ועדות הצעיר: "ניסיתי להציל אותה"

דן חן, הצעיר הישראלי שטייל עם עלמה בוהדנה (24), שנהרגה בריו דה-ז'נירו כשניסתה לפי דיווחים להימלט משוד, אמר לחדשות 13: "התחושות קשות. נקלענו לשוד ולא הבנו מה קורה הכול ארך כמה שניות שהרגישו כמו נצח. ניסיתי לבצע בה פעולות החייאה ולא עזבתי אותה לרגע". פרסום ראשון: זו עדותו במשטרה

זמן צפייה: 03:07

תעלומת מות הישראלית בברזיל: ביום שאחרי פרסום דבר מותה של עלמה בוהדנה, בת 24 מקיבוץ יסעור שבגליל המערבי, לאחר שנפלה מגובה בטיול בריו דה ז’נירו ונהרגה כשלפי דיווחים ניסתה להימלט משוד - לידי חדשות 13 הגיעה הערב (רביעי) גרסתו במשטרה של דן חן, הצעיר הישראלי שטייל עמה, שלפיה ב-5 במאי הוא פגש את בוהדנה בהוסטל שבו שהה, ויום לאחר מכן נסעו השניים לאתר התיירות בהר קורקובדו (פסל ישו).

חן סיפר בשיחה עם חדשות 13: "התחושות קשות. נקלענו לשוד ולא הבנו מה קורה הכול ארך כמה שניות שהרגישו כמו נצח. שנייה אחת אנחנו בתוך שוד, שנייה אחר כך עלמה כבר למטה. השודד ברח ואני עומד ומעכל. מצאתי אותה למטה אחרי חיפוש בחושך תוך כדי שאני מתקשר לחבר שיזעיק אמבולנס דחוף למקום. ניסיתי לעשות הכול כדי שתישאר איתנו. שהיא מאבדת כוחות והדופק חלש - התחלתי עיסוי חזה ובדיקות נשימה ודופק, אך לצערי היא הלכה לעולמה עוד לפני שהאמבולנס הגיע. המשכתי למרות שידעתי שהיא כבר לא בחיים. האמבולנס הגיע, החליף אותי ואחרי כמה דקות הכריז שהיא לא בחיים כבר זמן רב. לא עזבתי אותה לרגע".

לפי העדות שמסר במשטרה, דן חן ועלמה בוהדנה "הגיעו לאתר ב-16:10, וב-17:10 ניסו להזמין מונית מאפליקצייית UBER - אך לא איתרו נהג", לשון העדות. בשל כך, השניים החליטו לצעוד, ולפי עדותו של חן "ב-18:30 לערך התקדמה לכיוונם (מהצד הנגדי) מכונית בצבע אדום. המכונית עצרה ממול העד שעמד לפני עלמא. העד ו/או המנוחה לא החזיקו בידם טלפונים ניידים. אדם מזוקן בעל עור כהה, בגיל 30-40, בגובה של כ-1.75 מטרים, שהיה במכונית, החל לצעוק לעברם בקול מאיים, תוך שהניף את ידיו באוויר, ודרש מהם למסור לו את החפצים שברשותם.

"העד העיד כי לא נראה שאותו אדם היה חמוש בנשק או בסכין. העד העיד כי המנוחה פחדה וניסתה להימלט, ובתוך כך קפצה מעל גדר נמוכה ונפלה במעלה ההר. לאחר שהמנוחה נפלה האדם חזר למכוניתו וברח מהמקום באמצעות הרכב, בו נהג אדם נוסף. העד לא איתר תחילה את המנוחה ואולם לאחר מכן, מצא את המנוחה כשהיא שרועה על הרצפה, פניה כלפי מעלה, כשהיא בוכה וכאובה מאד. עוברי אורח שהיו במקום התקשרו לאמבולנס אשר הגיע לאחר כ-40 דקות מרגע הנפילה. העד ניסה לבדוק את הדופק של המנוחה ולא איתר דופק, וניסה לבצע עיסויי חזה למנוחה. עם הגעת האמבולנס החובש קבע את מותה של המנוחה".

עלמה בוהדנה, הצעירה שנהרגה בברזיל
עלמה בוהדנה, הצעירה שנהרגה בברזיל

לפי הדיווחים שפורסמו אתמול, בוהדנה טיילה עם בן זוגה ונבהלה כשאופנוע התקרב אליהם בחשש שהוא מתכוון לשדוד אותם. היא ניסתה לברוח, קפצה מחומה בגובה שישה מטרים. עם היוודע דבר מותה, ממשרד החוץ נמסר כי "המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ, קונסולית ישראל בברזיליה נטע אברהמי ומריאנו הירש, נציג קרן היסוד בריו דה ז'ניירו, מסייעים למשפחה בשעתה הקשה וכן בהעברתה של הצעירה לקבורה בישראל".