חודש לפני האסון ברכבת: עובד אחר כמעט נפגע באותו המקום

אייל שטרית, מנהל תחנת רכבת בתל אביב, נדרס אתמול למוות כשחצה את המסילה בלוד במעבר המיועד לעובדי הרכבת. אלא שיכול להיות שהכתובת הייתה על הקיר: על פי מידע שהגיע לידי חדשות 10, רק לפני חודש כמעט התרחש אירוע דומה באותו המקום בדיוק. השר כץ הורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית לכללי הבטיחות במתחם

מעב הרכבת בו נהרג אייל שטרית
מעב הרכבת בו נהרג אייל שטרית | צילום: חדשות 10

20 שנים עבד אייל שטרית ברכבת ישראל. אתמול (ראשון), דווקא על המסילה, הוא נהרג מפגיעת רכבת נוסעים שיצאה מהתחנה. שטרית, מנהל תחנת תל אביב-האוניברסיטה, סיים פגישה במשרדי הרכבת סמוך לתחנה בלוד. הוא חצה במעבר רגלי המיועד לעובדים, לא הבחין ברכבת, נפגע ומת כעבור זמן קצר.

בזמן שברכבת ובמשטרה חוקרים את נסיבות הדריסה, יש גם מי שטוען שאין סיבה להיות מופתעים. בשיחה עם חדשות 10 אומר עובד בכיר ברכבת כי במקום קיים מפגע בטיחותי של ממש. "זה כבר המון שנים, והיו הרבה מאוד התרעות", סיפר.

לפי מידע שהגיע לידי חדשות 10, רק לפני כחודש עובד בכיר אחר כמעט ונפגע ברכבת - באותו המקום בדיוק. יו"ר ועד עובדי הרכבת פנה לשר התחבורה, ישראל כץ, כדי שזה יקים ועדת חקירה חיצונית שתבחן את המחדל. לטענתו, שדה הראייה חסום ובמקום לא הוצב מחסום או מערך התרעה כנדרש.

"הוא הלך לקבל תעודת הצטיינות ובא עם תעודת פטירה", ביכתה אשתו, כרמית. אחיו, שחקן הכדורגל לשעבר עופר שטרית, סיפר: "זה קרה פתאום, בשניה וחצי. וככה הלך לי אח. התחושות קשות מאוד".

למרות התוצאה הטראגית אתמול, הדרך למעבר בו התרחשה התאונה נותרה פתוחה. ברכבת ישראל מסרו בתגובה כי "האירוע המצער נמצא בבדיקה פנימית ובבדיקה של הגורמים המוסמכים".