ירידה משמעותית במחירי הצימרים בארץ: "שווה לבוא לקראת הצרכנים, במיוחד ברגע האחרון"

שוק הצימרים נמצא בבעיה גדולה. אנשים לא מוכנים לשלם את המחירים הגבוהים, בעלי הצימר מתפשרים והצרכן מרוויח. משרד התיירות: "האנשים מתווכחים ומאלצים את בעלי הצימרים להוריד את המחירים"

צימרים בים המלח
צימרים בים המלח | צילום: יח"צ

בשנים האחרונות מחירי הצימרים בארץ היו בגדר שערורייה צרכנית. מחירם של חלקם עלה אפילו על אלה של המלונות היוקרתיים ביותר בעולם. אך היום משהו רע קורה לענף בישראל. יותר מ-8000 צימרים משוועים ללקוחות שלא באים.

המצב הנוכחי רק מיטיב עם הצרכן, שיכול להוריד את מחיר חופשתו במאות שקלים. המחיר הרשמי ללילה בסוויטת היוקרה באחוזת יסמין שבראש פינה עומד על 1,830 שקלים, אך לאחר מיקוח קצר הסכים בעל המקום להורידו ל- 950 שקלים ללילה.

בצימר "החצר המוזיקלית" שבמושב רמות, המחיר ללילה עמד על 900 שקלים, לאחר שיחת טלפון עם הבעלים, המחיר ירד ל-750 שקלים, פער של 20% מהמחיר ההתחלתי. גם בדרום הארץ המצב דומה: לילה בצימר "קולמבריום" שבמושב שקף, אמור היה לעלות 1,800 שקלים, הבעלים הסכימה לרדת ל1,200 שקלים.

עודף הצימרים בישראל, בעיקר בצפון, מתבטא בתפוסות נמוכות שמסכנות את הענף כולו. ואיל כיוף, מנהל אגף התיירות הכפרית במשרד התיירות, מתאר את המצב: "המקום הזה פתוח למשא ומתן, האנשים מתווכחים ומאלצים את בעלי הצימרים להוריד את המחירים כדי שבאמת יהיו להם תפוסות נורמליות. אחרת חוסר הכלכליות של העסק עלול להביא לסגירתם".

בגלל התחרות, סטנדרט הבנייה לצימרים, שעמד על 3,500 שקלים למטר מרובע, מטפס היום ל-10,000 ואפילו 13,000 שקלים למטר מרובע. המשמעות הישירה היא שאת ההשקעה של הבעלים קשה מאוד להחזיר. בעלי הצימרים אמרו בתגובה: "המצב הכלכלי היום לא מאפשר לאנשים לשלם סכומים גבוהים, ולכן שווה לבוא לקראת הצרכנים, במיוחד ברגע האחרון".

אין ספק שמבחינה צרכנית יש כאן בשורה. אפשר להתמקח ולחסוך הרבה כסף, ובעלי הצימרים מבינים שבתחרות כל כך חריפה - כל שקל קובע.