גנץ לנתניהו: "חוק הגיוס יפגע במדינה"; מזכיר הממשלה: "חזור בך"

לקראת ההצבעה על חוק הגיוס שמקדם ראש הממשלה, יו"ר המחנה הממלכתי הפציר בנתניהו: "אל תפרק את החברה הישראלית בזמן מלחמה משיקול פוליטי". מזכיר הממשלה תקף: "האשמות חסרות שחר על פגיעה במדינה"

זמן צפייה: 00:42

על רקע הכוונה להביא לאישור הממשלה ביום רביעי הקרוב את חוק הגיוס שמקדם רה"מ נתניהו, יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, פנה הערב (שבת) לנתניהו, והפציר בו שלא לקדם את החוק במתכונתו הנוכחית. "ראש הממשלה - אל תפרק את החברה הישראלית בזמן מלחמה משיקול פוליטי. עוד לא מאוחר להעביר את מתווה השירות הישראלי". מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, תקף: "האשמות חסרות שחר, חזור בך".

"בזמן שחיילי צה"ל ומפקדיו נלחמים ומחרפים את נפשם, ערב יום הזיכרון הקשה מאז קום המדינה, אתה פועל בכדי להביא חוק שלא מקדם שירות הוגן במדינה, יפגע בגיוס לצה"ל, בביטחון ובחוסן הישראלי", אמר השר גנץ לראש הממשלה, "אני קורא לך לעצור ולהתעשת".

יו"ר המחנה הממלכתי טען כי "הבאת חוק כזה היא טעות גדולה בכל זמן, והבאתו כפי שאתה מתכנן, 48 שעות אחרי שנציין את גבורתם של נופלינו - תפגע קשות בחברה הישראלית ובחוסנה".

Whatsapp Image 2023 08 27 At 1
מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, יחד עם רה"מ נתניהו | צילום: רויטרס

לאחר פרסום הדברים, פוקס הכחיש את טענותיו של גנץ, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "כמזכיר הממשלה שאמון על מתווה הגיוס, נדהמתי לקרוא בצאת השבת את הציוץ המפלג של שר בממשלה, ערב יום הזיכרון, שבו הוא תוקף את הממשלה על 'חוק גיוס' עלום, על 'סדר יום' של הממשלה ביום רביעי שטרם נקבע, תוך שימוש ביום הזיכרון כקרדום לחפור בו והאשמות חסרות שחר על פגיעה במדינה. בני - חזור בך!".