לראשונה מדצמבר: מטחים לבאר שבע, אישה נפצעה קל

אחרי חמישה חודשים של שקט, אזעקות הופעלו בעיר הדרומית ובסביבתה פעמיים. במטח הראשון רקטה פגעה בגן משחקים - ובת 37 נפצעה מרסיסים ופונתה לביה"ח. במטח השני שוגרו 9 רקטות מרפיח; דיווחים על נפילה אחת בעיר. צה"ל תקף ברצועת עזה

זמן צפייה: 02:26

לראשונה מזה 5 חודשים: אזעקות הופעלו הערב (שישי) פעמיים בבאר שבע והסביבה. במטח הראשון, שאירע בשעה 17:33 ושוגר ממרכז הרצועה, אחת הרקטות חדרה את מערכת כיפת ברזל ופגעה בגן משחקים בעיר. אישה בת 37 נפצעה קל מרסיסים ופונתה לקבלת טיפול רפואי בביה"ח סורוקה בעיר. נזק נגרם לבתים בעיר.

במטח השני, שאירע בשעה 19:15 - דקות אחרי כניסת השבת - שוגרו 9 רקטות מרפיח שבדרום הרצועה לעבר ב"ש, בסיס חצרים והפזורה הבדואית. לפי דיווחים, ישנה נפילה אחת בעיר; טרם דווח על פגעים בגוף. אחרי הירי לעיר, צה"ל תוקף ברצועת עזה.

פגיעה בגן שעשועים בבאר שבע
פגיעה בגן שעשועים בבאר שבע | צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

תושב העיר אושר לוי, שביתו נפגע מהשיגורים במטח הראשון, אמר לחדשות 13: "ישבתי במרפסת. אשתי צעקה 'אזעקה' ונכנסנו לממ"ד. הבית נפגע, נשבר החלון הראשי של המרפסת. גם התקרה בסלון נפגעה".

אחותו, יובל, סיפרה: "הייתה תחושה של בלבול, הרבה זמן לא שמענו אזעקה. הרגשות מעורבים, יש תחושה של פחד. כשהבית של אחי נפגע - מיד הגענו אליו ועזרנו לו לפנות את הרסיסים. כל הבית נפגע, שנייה לפני כניסת השבת. התחושות קשוחות, זה פחד שלא נגמר ורודף אותנו. אנחנו במלחמה שאין לה סוף". תושב נוסף מהשכונה סיפר כי בזמן האזעקה היו ילדים בגן המשחקים - אך הם הצליחו להגיע בזמן למרחב מוגן בבניינים הסמוכים.

Whatsapp Image 2024 05 10 At 1
רסיס שפגע בבית בב"ש | צילום: שימוש לפי סעיף 27א'
Whatsapp Image 2024 05 10 At 1
בית שנפגע מהירי לב"ש | צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

מוקדם יותר היום, הופעלו 3 התרעות צבע אדום בכרם שלום שבעוטף עזה - תוך פחות משעה. לא היו נפגעים כתוצאה מהשיגורים לאזור. בשעות האחרונות נשמעים בעוטף פיצוצים עזים כתוצאה מתקיפות צה"ל ברצועה.