גופתו של החטוף רון בנימין, בן 53 מרחובות, הושבה לישראל

משפחתו של החטוף רון בנימין, בן 53 מרחובות, הודיעה כי הוא נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה. גופתו הושבה לישראל במבצע של צה"ל ושב"כ בו חולצו גם גופותיהם של איציק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה

זמן צפייה: 01:42

מטה משפחות החטופים הודיע הערב (שבת) כי גופתו של החטוף רון בנימין, תושב רחובות בן 53 שנרצח ונחטף לרצועת עזה ב-7 באוקטובר, חולצה מעזה והושבה לישראל. חילוץ הגופה התאפשר במסגרת מבצע משותף של צה"ל ושב"כ, בלילה שבין חמישי לשישי, בו חולצו גם גופותיהם של החטופים שני לוק, עמית אסתר בוסקילה ואיציק גלרנטר - כפי שהודיע אמש דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי. גופות החטופים אותרו בצפון הרצועה.

מצה"ל נמסר: "ממידע מודיעיני מאומת שברשותנו, רון בנימין נרצח במתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר בעיקול מפלסים, וגופתו נחטפה לעזה על-ידי מחבלי חמאס. גופתו חולצה יחד עם גופותיהם של החטופים יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה ז"ל, במהלך מבצע משותף של כוחות צה"ל ושב"כ, על בסיס מידע שעלה גם בחקירות שב"כ של מחבלים שנעצרו בשטח הרצועה ובהכוונה מודיעינית של מפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין".

"לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, נציגי צה"ל מסרו במהלך היום הודעה למשפחה. צה"ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחה בשעה קשה זו, וממשיכים בהפעלת כלל האמצעים המבצעיים והמודיעיניים, תוך נטילת סיכונים מבצעיים, על מנת לממש את המשימה הלאומית העליונה להשבת כלל החטופים והחטופות".

רון בנימין
רון בנימין

רון בנימין, בעלה של איילת ואב לשתי בנות, הגיע בבוקר 7 באוקטובר לרכיבת אופניים יחד עם חבריו באזור קיבוץ בארי. לאחר שהופעלו אזעקות הוא החליט לנסוע בחזרה לביתו, אך רכבו נמצא למחרת עם סימני ירי ליד צומת מפלסים.

במהלך הנסיעה צפונה, בנימין יצר קשר עם בנותיו ושלח להן את המיקום שלו. לאחר מכן הקשר עמו נותק, ורק בחלוף כחודשיים משפחתו קיבלה את הבשורה כי נחטף לעזה. בתחילת השנה חזרו בנות משפחתו למסלול בו רכב באזור קיבוץ בארי בבוקר 7 באוקטובר - ומצאו מול המצלמות חפצים השייכים לו.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2901242110' autoplay='0' credit='' desc='רעייתו ובנותיו של רון בנימין במסלול ממנו נחטף' poster='' kid='1_kels50h1' duration='448']

בחודש ינואר סיפרה לחדשות 13 איילת בנימין, אשתו של רון, על הפעם האחרונה בה שוחחה עם בעלה. "חשבתי הרבה על מה הוא עבר, איפה הוא נסע ומה הוא חשב", סיפרה איילת, "הוא דיבר איתי בטלפון ואמר לי שהוא מגיע. ביקשתי ממנו שיקשיב לרדיו כדי שידע אם יש עוד אזעקות".

שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה
שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה

כאמור, אמש נודע דבר חילוץ גופותיהם של שלושה חטופים נוספים. בעוד שלמשפחתה של שני לוק נמסרה הודעה על מותה כחודש לאחר שבת השחורה, דבר הירצחם של עמית בוסקילה וגלרנטר נמסר רק אתמול לקרוביהם בידי נציגי הצבא. מבצע חילוץ הגופות, שהתבסס על מידע מודיעיני מדויק שנחשף במסגרת חקירות שב"כ, אושר בקבינט ביום חמישי.

בנוסף לארבעת הישראלים שמוחזקים בעזה כבר כמעט עשור, כעת נמצאים ברצועה עוד 124 חטופים שנחטפו ב-7 באוקטובר, מתוכם נקבע מותם של 38.