תקיפות נרחבות ברפיח, הפלסטינים מדווחים על כניסה קרקעית

צה"ל מאשר: תוקפים מטרות חמאס במזרח רפיח. חמאס: הודענו למתווכות על הסכמה למתווה להפסקת אש. לשכת רה״מ: קבינט המלחמה החליט על המשך פעולה ברפיח, משלחת מקצועית תנסה למצות את ההסכם עם המתווכות. שני פצועים אנוש מפגיעת כטב"ם נפץ של חיזבאללה באזור מטולה | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-213 למלחמה: ישראל מציינת היום (שני) את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ומתייחדת עם ששת המיליונים שנרצחו על-ידי מכונת ההשמדה הנאצית, בשעה שהמלחמה נמשכת בעזה ובגזרות נוספות. צה"ל החל בפינוי האוכלוסייה העזתית מאזור רפיח, ובשעות הערב החל בתקיפות נרחבות במזרח העיר, כאשר הפלסטינים מדווחים על תחילת כניסה קרקעית. הלחימה נמשכה גם בגבול הצפון, ושני בני אדם נפצעו היום אנושות מפגיעת כטב"ם נפץ של חיזבאללה באזור מטולה.

חמאס הודיע הערב כי הסכים להצעת המתווכות להסכם הפסקת אש, וגורמים בישראל הבהירו כי חמאס הביע הסכמה למתווה מצרי "מרוכך" שאינו מקובל על ישראל - כחלק מתרגיל שמטרתו לדחות את פעולת צה"ל ברפיח. מלשכת רה"מ נמסר: "קבינט המלחמה החליט על המשך פעולה ברפיח, משלחת מקצועית תנסה למצות את ההסכם עם המתווכות".

צה"ל התיר היום לפרסום את שמו של חלל נוסף שנפל אתמול באירוע ירי הפצמ"רים מרפיח לכרם שלום: סמל מיכאל רוזל, בן 18 מראשון לציון, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל. בסך הכל ארבעה לוחמים נהרגו בתקרית ו-10 נוספים נפצעו, בהם שניים במצב קשה.

[timeline id="5218" name="חרבות ברזל - יום 213"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו