צה"ל קרא לפינוי שכונות נוספות ברפיח, ונערך לחזרה לג'באליה

לאחר שהקבינט אישר את הרחבת הפעילות ברפיח, דובר צה"ל בערבית קרא לתושבים בשכונות נוספות בעיר הדרומית להתפנות לעבר האזור ההומניטרי באל-מוואסי. בנוסף, קרא צה"ל לתושבים בצפון הרצועה, בין היתר בבית לאהיה ובית חאנון, להתפנות גם כן. "אתה נמצא באזור לחימה מסוכן, וחשוף לסכנה", נכתב. במקביל, צה"ל נערך לפעולה מחודשת בג'באליה

תקיפות חיל האוויר ברפיח
תקיפות חיל האוויר ברפיח, מוקדם יותר החודש | צילום: עבד רח'ים חטיב, פלאש 90

לקראת הרחבת הפעילות בדרום הרצועה? דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי קרא היום (שבת) לתושבי שכונות נוספות ברפיח להתפנות לאזור ההומניטרי באל-מוואסי, בציוץ ברשת טוויטר. הנחיות הפינוי כוללות עכשיו את גם מחנות הפליטים רפיח וא-שאבורה, ואת השכונות אלעדרי, אלג'ניינה, וח'רבת אל-עדס.

עוד ביקש אדרעי מתושבים באזורים מסוימים בצפון הרצועה להתפנות לכיוון מערב העיר עזה: "אתה נמצא באזור לחימה מסוכן. חמאס מנסה לשקם את יכולותיו באזור זה. צה"ל יפעל בעוצמה נגד ארגוני הטרור באזור שבו אתם נמצאים, ולכן כל מי שנמצא באזורים האלה מסכן את עצמו ואת משפחתו", נכתב. בין היתר מדובר על אזורי ג'באליה, בית חאנון ובית לאהיה. לפי צה"ל, חמאס מנסה לצבור מחדש באזור אמל"ח ופעילים.

לפי צה"ל, עד כה נענו כ-300 אלף תושבים עזתים לבקשות צה"ל, והתפנו מהעיר הדרומית לאזור ההומניטרי. צה"ל ציין כי פעולות הפינוי התבצעו באמצעות הטלת כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.

הוראות צה"ל לפינוי מרפיח
הוראות צה"ל לפינוי מרפיח | צילום: דובר צה"ל

צה"ל כבר פעל בג'באליה במהלך המלחמה, אך לאחרונה מזהים כוחות הביטחון ניסיון של חמאס להתארגן מחדש באזור, עם צבירת אמל"ח נוסף ופעילים. בעקבות כך, בצה"ל נערכים לפעולה מחודשת בעיר הצפונית. לפי הערכת צה"ל, שוהים במקום כ-100 עד 150 אלף תושבים עזתים.

הוראות צה"ל לפינוי מג'באליה
הוראות צה"ל לפינוי מג'באליה | צילום: דובר צה"ל

הרחבת הפינוי על ידי צה"ל מגיעה לאחר שעל לפי מספר מקורות שמעורים בפרטי הדיון, הקבינט אישר ביום חמישי פה אחד את הרחבת הפעולה ברפיח, שהוגדרה "מוגבלת". בנוסף, הקבינט אישר את חידוש המנדט לצוות המשא ומתן במגעים לעסקת חטופים, חרף ההתנגדות של השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.

במהלך שיחות שקיימו אתמול עם בכירים ישראלים, שני בכירים בבית הלבן הביעו מורת רוח - ונזפו בעמיתיהם מירושלים: "אתם גם לא מקשיבים לבקשות שלנו ונכנסים לפעולה ברפיח - וגם לא מקצים מספיק זמן לפינוי האוכלוסייה".

השיחות עם האמריקנים נערכו ביוזמת ישראל, במטרה לעדכן את ממשל ביידן בהחלטות הקבינט, ובראשן ההחלטה להרחיב את הפעולה ברפיח. במטרה לשכך את המתיחות, בירושלים מתכוונים להציג לבכירי הממשל מפות ולפרוס בפניהם את התוכניות להמשך המלחמה.