פיגוע בבקעה: פצוע בינוני ושניים קל מירי לאוטובוס וכלי רכב

אש נפתחה לעבר אוטובוס שבו נסעו תלמידים ורכבים פרטיים סמוך לעוג'ה שבכביש 90. גבר כבן 30 נפצע בינוני, בן 21 ובן 13 במצב קל. הם פונו להדסה הר הצופים ושערי צדק בירושלים. מצוד אחר המחבל - שנמלט. צירים נחסמו

זמן צפייה: 03:42

פיגוע ירי בבקעת הירדן: אש נפתחה הבוקר (חמישי) לעבר אוטובוס שבו נסעו תלמידים ועוד כמה כלי רכב סמוך לעוג'ה שבכביש 90. ממד"א נמסר כי שלושה פצועים במקום: מצבו של אחד מהם - כבן 30 - בינוני. שניים נוספים, בן 21 ונער בן 13, נפצעו קל. הם פונו לבתי החולים הדסה הר הצופים ושערי צדק בירושלים. מצוד אחר מחבל - שנמלט. כוחות צה"ל עורכים סריקות במקום מחשש להימצאות מחבלים נוספים. מפרטים ראשוניים עולה כי לפחות שבעה קליעים פגעו באוטובוס וברכב הפרטי.

היום ה-174 למלחמה - עדכונים שוטפים

נהג אחד האוטובוסים שנפגעו מירי סיפר לחדשות 13: "אספתי את הילדים ב-07:00 לבית הספר, לנתיב הגדוד. כשיצאתי מעוג'ה שמעתי קולות. חשבתי שזה אבנים או משהו בגלגל או על הכביש. עצרתי, הסתכלתי על האוטובוס השני שעקף אותי – וראיתי שיש משהו לא בסדר. המשכתי לנסוע, הגעתי לנתיב הגדוד – וראיתי שמדובר בירי. שני האוטובוסים נפגעו. המחבל ניסה לפגוע בנהג. אם האוטובוס לא היה ממוגן ירי – זה היה נגמר אחרת. אני והנהג השני יצאנו בנס. האוטובוס שלי נפגע בחלונות מימין".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403281332' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='הערכת מצב ראשונית לאחר הפיגוע' poster='' kid='1_eyv9tp9u' duration='17']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403281336' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='כוחות צה"ל סורקים אחר המחבל' poster='' kid='1_i6hzyumx' duration='21']

דוד אלחייני, ראש מועצת בקעת הירדן, אמר לחדשות 13: "האירוע טרם הסתיים. אחד התושבים זיהה את המחבל - שלבש מדים". כמו כן, לאחר הפיגוע מפקד פיקוד המרכז הגיע לזירת הירי וקיים הערכת מצב ראשונית יחד עם מפקד החטיבה.

תיעוד: המחבל עומד בצד הכביש ומכוון נשק לאוטובוס
תיעוד: המחבל עומד בצד הכביש ומכוון נשק לאוטובוס
אזור הפיגוע
אזור הפיגוע
אחד הרכבים שנפגעו בפיגוע בבקעה
אחד הרכבים שנפגעו בפיגוע בבקעה
פגיעת ירי באוטובוס בבקעת הירדן
פגיעת ירי באוטובוס בבקעת הירדן
רכב שספג ירי בפיגוע בבקעה
רכב שספג ירי בפיגוע בבקעה

חובשת רפואת חירום במד"א, ליטל קרואני, סיפרה: "הזניקו אותנו לכניסה לקיבוץ נערן. ראינו רכב עם שני גברים שנפצעו. לדבריהם, כשחלפו סמוך לעוג'ה, ירו עליהם והם המשיכו בנסיעה עד לכניסה לקיבוץ נערן. פצוע אחד, גבר כבן 30, היה בהכרה מלאה עם פגיעות ירי בגפיים התחתונות, וגבר שני - בן 21 - עם פצע ירי ברגל. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם לבית החולים".

זירת הפיגוע בבקעה
זירת הפיגוע בבקעה | צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90
זירת הפיגוע בבקעה
זירת הפיגוע בבקעה | צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

אוריאל ריינוס, חובש רפואת חירום במד"א שהיה בזירה בנעמה, סיפר: "הגענו לכניסה לנעמה וראינו סמוך לעמדת השומר נער בן 13 עם פציעות בפנים כתוצאה מרסיסי זכוכית. הענקנו לו עזרה ראשונה במקום ופינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי לבית החולים שערי צדק בירושלים כשמצבו קל. סיפרו לנו שהוא נפגע כשירו על הרכב בכביש 90 סמוך לעוג'ה, והם המשיכו בנסיעה עד נעמה".