לוחם צה"ל נפצע קשה מפיצוץ כטב"ם במטולה, 2 נוספים נפצעו קל

צה"ל הודיע כי שלושה לוחמים נפצעו מכטב"ם שחצה מלבנון לשטח ישראל, והתפוצץ סמוך למועצה המקומית בצפון. הלוחמים פונו למרכז הרפואי זיו, והודעה הועברה למשפחותיהם

תרגול לחימה בחזית הצפונית
תרגול לחימה בחזית הצפונית | צילום: דובר צה"ל

לוחם צה"ל נפצע באורח קשה ושניים נוספים באורח קל מכטב"ם נפץ שחצה היום (חמישי) משטח לבנון והתפוצץ סמוך למטולה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו, וצה"ל הודיעו כי האירוע מתוחקר.

ד"ר אלכסנדר ברסלבסקי, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים זיו, אליה פונו הלוחמים, מסר: "הצוותים במרכז מנוסים בפציעות מסוג זה. עם קבלת ההודעה על הגעתם הצפויה של הפצועים, נערכנו בהתאם במלר”ד ובחדר ההלם. נמשיך לשמור על מוכנות גבוהה לכל תרחיש בתקווה שלא נצטרך".

סרן רועי בית יעקב, סמ"ר גילעד אריה בוים, סמ"ר בצלאל שעשוע, סמל אילן כהן וסמל דניאל חמו
סרן רועי בית יעקב, סמ"ר גילעד אריה בוים, סמ"ר בצלאל שעשוע, סמל אילן כהן וסמל דניאל חמו | צילום: דובר צה"ל

הבוקר הותר לפרסום כי חמישה לוחמים מגדוד 202 של הצנחנים נהרגו אמש, ועוד 7 נפצעו - מתוכם 3 קשה - בתקרית של ירי דו-צדדי במהלך פשיטה של צה"ל בג'באליה שבצפון הרצועה. ההרוגים הם סרן רועי בית יעקב, בן 22, מעלי; סמ"ר גילעד אריה בוים; בן 22, מקרני שומרון; סמל דניאל חמו, בן 20 מטבריה; סמל אילן כהו, בן 20 מכרמיאל וסמ"ר בצלאל דוד שעשוע, בן 21 מתל אביב.

מממצאים ראשוניים של התחקיר בצה"ל עולה כי סמוך ל-19:00 לוחמי שריון משני טנקים צה"ליים זיהו ככל הנראה קנה של נשק יוצא ממבנה שהיו בקרבתו. כוח הטנקים חשד שמדובר במבנה עם מחבלים וירה שני פגזים – מבלי שידע שבתוכו נמצאת מפקדת השטח של סגן מפקד גדוד 202.