"אירוע מציל חיים": נהג אמבולנס ניסה להבריח 8 שב"חים | תיעוד

כוחות הביטחון עצרו את האמבולנס במעבר עופר הסמוך לירושלים, לאחר שהנהג ועוזרו ביקשו להיכנס לשטח הארץ כדי לטפל ב"מצב חירום רפואי". הלוחמים במעבר חשדו באמינות הגרסה, ולאחר בדיקה בתוך כלי הרכב איתרו את שמונת הפלסטינים שהגיעו מהשומרון, והם נעצרו לצד נהג האמבולנס, אזרח ישראלי תושב ירושלים. בן גביר: "האויב שלנו שובר שיא של שפל ולא בוחל בשום אמצעי"

זמן צפייה: 01:06

מקרה חריג: שמונה שוהים בלתי חוקיים נעצרו הלילה (ראשון) במעבר עופר סמוך לרישולים כשהם מוסתרים בתוך אמבולנס פרטי שהגיע מהצפון במטרה להיכנס לתוך שטחי ישראל. נהג האמבולנס ועוזרו היו לבושים כאנשי רפואה, וטענו כי הם בדרך ל"אירוע מציל חיים".

האירוע התרחש בזמן פעילות משותפת של לוחמי מג"ב עוטף ירושלים יחד עם לוחמי המעברים של צה"ל. הלוחמים חשדו כי גרסתם של הנהג ועוזרו אינה אמינה, בדקו את הטענה במערכות הביטחוניות, והסיקו כי לא מתרחש אירוע שכזה.

בעקבות החשד, בוצעה בדיקה בתוך האמבולנס שם התגלו שמונת השב"חים. נהג האמבולנס, אזרח מדינת ישראל המתגורר בירושלים, והשמונה שהסתתרו, תושבי שטחי השומרון, נעצרו והועברו להמשך חקירה באגף החקירות והמודיעין של מג"ב עוטף ירושלים.

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התייחס: "האויב שלנו שובר שיא של שפל ולא בוחל בשום אמצעי בשביל לחדור לשטחי ישראל. גם באמצעות אמבולנס. מברך על ערנות הכוחות בשטח ועל סיכול ההברחה. שב"חים מהווים פלטפורמה לפח"ע - נלחם בכל דרך למנוע את כניסתם".

שר הבריאות אוריאל בוסו הוסיף: "אני רואה בחומרה רבה את האירוע בו השתמשו באמבולנס פרטי להברחת שוהים בלתי חוקיים. רכב הצלה צריך לשמש אך רק למטרה אחת - הצלת חיים. כל שימוש אחר מהווה פגיעה בבריאות הציבור. דרשתי לשלול את רשיון האמבלונס של הנהג ושל חברת האמבולנסים, כמו כן אני קורא לרשויות האכיפה למצות את הדין עם כלל המעורבים על מנת שמקרים חמורים כאלו לא יישנו".