בשיא המשבר מול ארה"ב: השגריר בוושינגטון יודח מתפקידו

פרסום ראשון: בחודשים הקרובים צפויה להסתיים כהונתו של מייק הרצוג, חרף העובדה שהוא הביע נכונות להמשיך בתפקיד לעוד שנה - אך בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הדבר הזה לא צפוי לקרות. הרקע: חילוקי דעת קשים שהתגלעו במהלך השנה האחרונה בין אנשיו של נתניהו לבין השגריר

זמן צפייה: 01:21

פרסום ראשון: בשיא המתיחות בין ישראל לבין ארצות הברית, בחודשים הקרובים צפויה להסתיים כהונתו של השגריר בוושינגטון מייק הרצוג, חרף העובדה שהוא הביע נכונות להמשיך בתפקיד לעוד שנה - אך בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הדבר הזה לא צפוי לקרות, כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה במהדורה המרכזית.

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, הרצוג יסיים את תפקידו בקרוב, למרות שניתן להאריך את כהונתו בשנה נוספת. נתניהו אמר בשיחות סגורות שהוא לא מתכוון להשאיר את הרצוג בתפקיד, על רקע חילוקי דעת קשים שהתגלעו במהלך השנה האחרונה בין אנשיו של נתניהו לבין השגריר. יש לציין כי חילוקי הדעות בין הצדדים החלו הרבה לפני המלחמה, אך המשיכו גם במהלכה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

הרצוג ביקר בישראל בשבוע שעבר, במסגרת ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, קיים פגישות במשרד החוץ ונשאל על כך. הוא אמר כי הוא היה נכון להישאר בתפקיד מבחינתו, בין היתר בעקבות המלחמה והאתגרים שהיא מביאה עמה. בסביבת נתניהו אומרים כי היו רוצים לראות את השגריר באו"ם גלעד ארדן בתפקיד בוושינגטון, אך זה עדיין לא קרוב לסיכום.

מלשכת רה"מ ומלשכת השגריר לא נמסרה תגובה.