העימות החריף בין נתניהו לצוות המו"מ: "תגיעו עם הצעה קונקרטית"

במהלך ישיבה שנערכה אמש, ראש הממשלה נזף באלוף ניצן אלון ובראש המוסד ברנע "ככה לא מנהלים מו"מ", ודרש מהם להציג בפניו הצעות "קונקרטיות" לחידוש המגעים לשחרור חטופים. גנץ תקף בתגובה: "אתה כל פעם נוזף - תתכבד למצוא צוות חדש שיהיה לרוחך". בכיר ישראלי: "המשא ומתן במצב הגרוע ביותר שהיה עד כה"

זמן צפייה: 02:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח אמש (שבת) ביקורת חריפה על צוות המשא ומתן לגיבוש עסקת חטופים, במסגרת ישיבה של הצמרת הישראלית - אשר בסופה ראש הממשלה לא העניק מנדט לחידוש המגעים עם חמאס.

לפי כמה מקורות, נתניהו נזף באלוף ניצן אלון ובראש המוסד דדי ברנע בעקבות ההצעות שהציגו לו במהלך הישיבה לקידום מתווה חדש למשא ומתן. בין היתר, ראש הממשלה אמר לאלון וברנע: "ככה לא מנהלים מו"מ", ודרש: "תגיעו עם הצעה קונקרטית".

בתגובה לנזיפה, השר בני גנץ תקף את נתניהו, ואמר: "אתה כל פעם נוזף בהם ואומר ש'ככה לא מנהלים מו"מ', אז תתכבד למצוא צוות חדש שיהיה לרוחך".

עצרת יום העצמאות בכיכר החטופים
עצרת בכיכר החטופים | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתוך כך, בכיר ישראלי אמר היום לחדשו 13 כי המגעים לעסקת חטופים נמצאים כעת במצב הקשה ביותר מאז שהחל המשא ומתן עם חמאס בחסות המתווכות. לדברי הגורם, לאחר שקבינט המלחמה אילץ את נתניהו לוותר ולהגיש הצעה חדשה, ראש הממשלה הנחה את צוות המו"מ לסרב לשחרור של 18 חטופים במסגרת השלב הראשון של עסקה, כפי שחמאס דרש.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-1805241830' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת קרובי החטופים, אתמול' poster='' kid='1_qblz3ady' duration='169']

לפני שקיימו עצרת גדולה אתמול בכיכר החטופים שבתל אביב, קרובי חטופים מסרו הצהרה מחוץ לקריה, במהלכה אמרו: "הכניסה לרפיח מסכנת את חיי החטופים ועסקה שתחזיר אותם. ממשלת נתניהו לא תוכל יותר לטעון שמטרות המלחמה החזרת החטופים ומיטוט חמאס משתלבות זו בזו. כולם מבינים שנתניהו פועל נגד עסקה. אסור לתת לו להמשיך לקבל החלטות".

עינב צנגאוקר, אמו של מתן שחטוף בעזה, פנתה לגנץ ואיזנקוט: "נכנסתם לממשלה כדי להציל חיים. שבוע שלם לא דיברתם על החטופים. מדוע אתם מאפשרים לנתניהו לטרפד את העסקה ולא מדברים לציבור? מדוע תמכתם בעסקה לרפיח כשאתם יודעים שזה מסכן את החטופים? אתם מנרמלים את ההפקרה".