מיטב מגיבה לביקורות: "אל תכניסו לי מילים לפה שאני לא מקבלת את עילי או לא אוהבת אותו"

עילי ומיטב, זוג האחים מ"פקין אקספרס", מציגים בפריים טיים דינמיקה שנויה במחלוקת. אבל סצנה אחת חשופה במיוחד של עילי על התקופה שבה היה בארון עוררה את הרשת. בריאיון לדיגיטל רשת 13, עילי משתף על התגובות החמות שקיבל (כולל טלפון מיו"ר הכנסת) - ומיטב לא חוסכת ביקורת גם מעצמה ("יכולת לשים עליו יד ולחייך יותר" | הריאיון המלא

זמן צפייה: 03:33

עילי ומיטב, זוג האחים מ"פקין אקספרס", הציגו מהרגע הראשון מערכת יחסים שונה. זוג אחים עם פערים וחוסר תקשורת שעכשיו צריכים להתחרות יד ביד בקצה השני של העולם בשביל מיליון שקל, כשכל מה שיש להם להיעזר בו זה אחד בשנייה. יש שיאמרו שככה זה אחים - חתול ועכבר, ויש שיאמרו שככה אחים לא צריכים להתנהג ושהם צריכים לשדר אחדות. מה שבטוח אי אפשר להישאר אדישים אליהם. אתמול בפרק של "פקין אקספרס" קיבלנו זווית לא צפויה מהזוג הציני והלוחמני, רגע שיצא מחוץ למשחק והעניק לנו מבט פנימה אל החיים שלהם, כשעילי שיתף את מיטב על התחושות הקשות שחווה כאשר היה בארון ואת הקושי ביציאה ממנו. הרבה התרגשו מהרגע החשוף של עילי, אבל היו גם כאלה שהרימו גבה על האופן שבו מיטב התנהלה בסיטואציה.

כשישבתי עם שניהם לריאיון רגע אחרי שידור הפרק והסצנה המדוברת לא ידעתי מה אני הולך לקבל, את עילי ומיטב הציניים והעוקצניים או הרגישים עם הסתכלות לאחור על החוויה שמביאה איתה תובנות חדשות. כששאלתי את עילי על התגובות אחרי הפרק הכול נפתח: "הופתעתי מכמות ההודעות – הרבה ילדים כתבו לי שהם מזדהים, שפעם ראשונה הם רואים דמות על המסך שהם מזדהים איתה. זה נתן להם הרבה כוחות לקבל את עצמם ולצאת בפני משפחה וחברים. זה ריגש אותי".

לכתבות נוספות:

אפשר היה לראות את הניצוץ של עילי בעיניים כשהבין שהצליח לגעת אפילו אם זה בכמה אנשים בצד השני של המסך, וכל החששות שלו והדילמה אם לצאת בפריים טיים או לא - עפו מהחלון: "לא חשבתי שהסיפור שלי כזה מיוחד. בסוף הבנתי שאני מביא סיפור שהרבה יכולים להזדהות איתו, על הקשיים , על הקבלה העצמית. המשפטים שאמרתי שם הם לא פשוטים, הם מאוד קשים". ובעיקר משפט אחד שגילה דרך המשחק נתן לו את הסימן שזה הזמן: "לא תכננתי באותו רגע לדבר על זה, אבל כשראיתי את המשפט של בודה 'כל יום אתם נולדים מחדש' זה הכה בי".

את הפרק עילי ומיטב בחרו לראות יחד, ולעבור את המשוכה הזאת: "הייתי עם דמעות בעיניים, אם זה נותן השראה לאנשים אז זה היה שווה הכל", סיפר עילי. ולגבי השאלה האם מיטב הייתה מופתעת מהבחירה של עילי לשים את הסיפור שלו על השולחן בפריים טיים, היא מהר מאוד הבהירה: "לא הייתי מופתעת, כשעילי יצא מהארון הוא סיפר לי ראשונה, כי אני מאוד פתוחה בדעות ובליברליות שלי", אבל שלא תטעו, עילי ממש לא מתכוון להיות נציג הקהילה או הדובר שלה, והוא מבהיר שהוא מייצג את עצמו בלבד: "זה לא איזהשהו מאבק שאני מוביל על הגב שלי, זה לא הנושא המרכזי שאני מתעסק בו".

עילי ומיטב
עילי ומיטב | צילום: צילום: שלי זב

אם שמים את הסיפור המרגש של עילי בצד, דבר אחר דווקא תפס את עיני הצופים - מיטב, או יותר נכון הדרך בה מיטב התנהלה בסיטואציה מול עילי. ביקורות כמו "היא מאוד קרה חבל" ו-"המבט המבועט של מיטב שמבקשת בשקט רק אל תצא מהארון" הציפו את הרשת. היד על המקלדת מאוד קלה העונה כשזה מגיע למיטב, אבל נראה שהסצנה הזאת שברה תקרת זכוכית חדשה, שמצליחה לחלחל גם את עור הפיל של מיטב: "אלה תגובות שאני מקבלת מהיום הראשון, אני לא אשקר כשראיתי את זה מהצד אמרתי 'יכולת לשים עליו יד, יותר חיוך' גם על עצמי יש לי ביקורת מהצד למה אני לא מראה יותר, יש לי מחסום לפעמים לבוא ולהראות את זה ולהגיד 'אני אוהבת אותך'. אבל אני יודעת מה אני מרגישה. זה תהליך שאני עוברת ביחד עם עילי במסע הזה, היום אנחנו לא שם".

מיטב
מיטב

וכאשר זה מגיע לקבלת עילי, מיטב עם מסר ברור: "אני חושבת שאנשים מגזימים, אל תכניסו לי מילים לפה שאני לא מקבלת את עילי או לא אוהבת אותו. אני יודעת שאני יכולה להיות לפעמים מאוד אדישה וקרה, אבל עילי ידע שבמקרה הזה אהיה הכי חמה ומחבקת". עילי גם מיהר לצאת להגנת אחותו בתקווה שהרוחות ירגעו: "בסוף קשר של אחים אי אפשר לקחת את זה, גם אם אנחנו רחוקים ומאוד שונים, אין מישהו שיהיה שם בשבילי יותר ממנה". ולגבי החיבוק מהמשפחה עילי מספר בגאווה: "הקושי שלי בעיקר היה לקבל את עצמי, אחרי שקיבלתי את עצמי היה לי יותר קל לצאת מול המשפחה. הם רוצים שיהיה לי טוב אין הורה שלא רוצה שהילד שלו יהיה מאושר".

אבל שוב, הביקורת האלו לא מגיעות מחלל ריק, אין עשן בלי אש. עילי ומיטב מייצגים דינמיקה מאוד מחוספסת על המסך. ציניות, ביקורת ויד קשה אפיינה את הזוג בתחילת דרכו, בכל זאת אחים שלא הסתדרו לפני התוכנית אמורים ללמוד איך להסתדר תוך כדי מרוץ, בחום, ברעב ובקושי להגיע ראשונים, משימה לא פשוטה, אבל מיטב עושה לנו גם בזה סדר: "בשום שלב לא התביישתי בעילי, לא שנאתי אותו. איך אפשר ללכת עם מישהו שאת שונאת למשחק כזה? נכון שיש את העקיצות, אבל במקביל יש כל כך הרבה תמיכה ופרגון". וזה נכון, אי אפשר לדעת מה קורה מאחורי הקלעים במערכות יחסים - גם אם הם אחים. "אין לי בעיה עם תגובות, כואב לי שהופכים לגמרי את הדברים שאני אומרת. אני ועילי יודעים את טיב היחסים בינינו אין לי עניין להוכיח לאנשים אחרים".

עילי
עילי | צילום: צילום: שלי זב

מה שעוד תפס את תשומת הלב בסצנה המדוברת (לפחות לי) הייתה השאלה של מיטב: "אתה מרגיש שאתה במלוא השלמות שלך?", שאלה שיכולה להישמע מאוד סתמית או חסרת חשיבות, אבל בתור חבר בקהילת הלהט"ב זה תפס אותי בבטן. מי כמונו יודעים שחיים בארון מעמיסים עליך אין ספור מניירות וחומות שלוקח שנים לקלף מעצמך ואם בכלל. בשאלה אחת מיטב מראה את האינטליגנציה שלה שלפעמים לא נמדדת בחיבוק: "זה היה לי הכי חשוב לדעת – לדעת שהיום הוא בטוח בעצמו והולך בראש מורם".

עילי, גם בריאיון מולי, מנסה לענות על השאלה, שמהר מאוד הופכת לשאלה על תבניות וסטיגמות: "אין תבנית מיוחדת – ניסו להכתיב לי איך חיים להט"ביים נראים, גם היום בחיים הלהט"ביים היום מנסים להכתיב לי איך נראה הומו מן המניין. מרגיש שהיום אני מורכב מכמה זהויות וזה מי שאני, אני גם חלק מקהילת הלהט"ב וגם חלק מקהילת בית הכנסת מגבעת שמואל".

אולי זה גם נובע מהמקצוע שבחר בחיים - דובר בכנסת: "הסביבה בכנסת יודעת. זה לא סיפור, אנחנו ב-2024. יו"ר הכנסת (אמיר אוחנה) הוא מהקהילה". נשמע מעילי שהכנסת לא רק מקבלת, אלא יש אפילו כאלה שמחבקים ונותנים מקום לשיח מהסוג הזה. אוחנה אף התקשר לעילי אחרי השידור: "הוא התקשר אליי בקול חנוק ומרוגש, ואמר איזה כיף שאתה עושה ככה שליחות בקהילה, לאלה שלא תראה אותם מנופפים דגלי גאווה ברחובות".

ואם תשאלו את עילי איפה הוא יהיה בעוד עשור, גם לזה (כמו להכול) יש לו תשובה: "אני רואה את עצמי בכנסת. נורא חשובה לי ההשפעה, אבל לא ממקום של כוח, מנטו אידיאולוגיה של לעשות טוב. אבל גם עם שני ילדים לפחות".